حاج احمد ثنایی درگذشت

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت، مرحوم ثنایی عضو هیات مدیره خیریه های متعددی از جمله خیریه درمانی حضرت ولی عصر (عج)، خیریه و انجمن حضرت بقیت اله ویژه حمایت از بیماران خاص، انجمن بازسازی بیمارستان ساعی، خانه گل های بهشت و صبا ویژه حمایت از کودکان بی سرپرست و... بود و در راه اندازی اکثر قریب به اتفاق قرض الحسنه های شهر از جمله امام محمد باقر(ع)، حضرت حجت (عج)، کوثر و... نیز حضوری فعال و موثر داشت.
فرزند وی در توصیف ویژگی های اخلاقی پدر می گوید: از وقتی که به یاد می آورم پدرم مشغول امور خیر بود و عجیب اینکه هرگز شاهد نبودیم کسی از دست ایشان دلخور باشد، همیشه با تعریف ها و تمجیدهای مردم از پدرمان روبرو بودیم و کمک هایش به مردم را از زبان دیگران می شنیدیم.
حمید ثنایی ادامه داد: بعد از فوت پدر حدود 500 فقره چک در وسایلشان پیدا کردیم که به واسطه میانجیگری میان طلبکار و بدهکار و حل و فصل گرفتاری های مالی مردم نزدش مانده بود. ایشان به قدری درگیر امور خیر و خدمت به مردم بود که گاهی می شد در هفته فقط 2 بار ایشان را در خانه می دیدیم و این در حالی بود که بچه های خانه بهشت و صبا ایشان را «بابا» صدا می کردند.
وی اضافه کرد: پدر در امور فرهنگی نیز بسیار فعال بود به عنوان مثال چند سال پیش چند نفر آمدند پیش ایشان و گفتند که قصد دارند در مسجد زنجیری کتابخانه کوچکی راه اندازی کنند اما ایشان گفتند کتابخانه باید بزرگ و مجهز باشد و با اعطای وام، دست اندرکاران را یاری کردند و کتابخانه ای با 5 هزار جلد کتاب در این مسجد راه اندازی شد.
ثنایی از روحیه امیدوار و پرنشاط پدرش نیز یاد کرد و گفت: در چند ساله اخیر علی رغم بیماری در همه برنامه های مراکز خیریه شرکت می کرد. در این دو ماه آخر که درد و رنج فراوانی را تحمل می کرد حتی یکبار آخ نگفت و همواره در پاسخ احوالپرسی عیادت کنندگان دو دست خود را بالا می برد و ذکر «الحمدلله» را بر زبانش جاری می کرد.
مرحوم ثنایی که 35 سال کارمند بانک سپه بود با سمت معاونت اعتباری در بانک سپه مرکز استان بازنشسته شد و از آن پس به عنوان معاون قرض الحسنه قوامین در مرکز استان مشغول خدمت شد. وی در 28 اردیبهشت ماه سال جاری در سن 65 سالگی پس از تحمل یک دوره 2 ماهه بیماری سرطان درگذشت و پس از تشییع جنازه ای بسیار باشکوه که اقشار مختلف مردم از فقیر و غنی و همچنین مسوولان در آن حضور داشتند در آرامستان جوار مصلی در خاک آرمید.
فرزند مرحوم ثنایی از همه مردم و مسوولان به خاطر حضور پرشورشان در مراسم تشییع جنازه و ختم پدرش تشکر و قدردانی کرد و افزود: این ابراز احساسات مردم نشان دهنده این است که کار خیر همیشه ماندگار است.