اولین کارگاه آموزش پیش از ازدواج برگزار شد

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این دوره که صبح های جمعه و طی 10 جلسه تشکیل شد، 40 نفر از دختران و پسران در آستانه ازدواج شرکت کردند. یکی از مدرسان این کارگاه هدف از برگزاری چنین جلساتی را کاستن از ازدواج های ناموفق عنوان کرد و افزود: در این کلاس ها فرد پیش از آنکه درگیر این قرارداد مذهبی، بین فردی، اجتماعی، اقتصادی و قانونی شود با وجوه مختلف آن آشنایی پیدا می کند. هادی رجبی ادامه داد: این دست آموزش ها در گذشته توسط خانواده به افراد آماده یا در شرف ازدواج ارائه می شد اما پیشرفت های سریع دنیای کنونی این ضرورت را ایجاب کرده است که بخشی از این آموزش ها در خارج از نهاد خانواده باشد و البته این به آن معنا نیست که آموزش درون خانواده منتفی گردد.
این کارشناس ارشد مشاوره در رابطه با محتوای ارائه شده در دوره آموزشی گفت: ضرورت آموزش پیش از ازدواج، فرآیند آشنایی، خواستگاری و نحوه گفتگو در جلسات خواستگاری، ویژگی های افراد مناسب و نامناسب و...از جمله مباحثی است که در دوره مذکور به مخاطبان ارائه گردیده است.
رجبی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بردلایل برگزاری چنین کلاس هایی در خمینی شهر گفت: شهرستان ما پر تراکم ترین شهر استان است و آمار طلاق متاسفانه بالاست و همین ضرورت برگزاری چنین کارگاه هایی را بر ما روشن می کند. وی در این باره افزود: ما آموزش هایی از این دست را ابتدا در حسینیه ها و هیات ها شروع کردیم و حالا خوشبختانه برگزاری چنین کارگاهی با استقبال خوبی مواجه شد.  
وی راجع به میزان رضایتمندی شرکت کنندگان در این کارگاه نیز گفت: به جرات می توانم بگویم که میزان رضایت مندی صددرصد بود و حتی بعضی والدینی که در بعضی جلسات ما به همراه فرزندانشان شرکت می کردند از اینکه زمان ازدواج شان از چنین آموزش هایی برخوردار نشده اند اظهار تاسف می کردند.