با پیگیری نماینده مردم خمینی شهر مشکل مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات سنگ برطرف شد

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت به دنبال جلسه مجمع تولید کنندگان سنگ در ساختمان هیات امناء محمود آباد با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از حامیان تولید کنندگان پس از ده روز توقف، چرخه تولید سنگ در سراسر کشور از جمله در شهرک صنعتی محمود آباد از سر گرفته شد.
محسن صرامی که نقش پررنگ و اثر گذاری درحل مشکل مالیات بر ارزش افزوده داشت در گفت‌وگو  با فارس اظهار داشت: طی هماهنگی‌های انجام شده که با وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان مالیاتی و نمایندگان صنعت سنگ استان‌های قم و اصفهان به همراهی فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با نظر مساعد وزیر اقتصاد مشکلات تولید و به خصوص صنعت سنگ برطرف شد.
 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این توافقنامه مقرر شد 10 درصد مالیات قطعی شده عملکرد تولید کنندگان به عنوان ارزش افزوده دریافت شود و برای نمونه بر این اساس اگر مالیات قطعی هر سال عملکرد مشاغل 6 میلیون تومان باشد، مبلغ 600 هزار تومان به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌گردد.
صرامی اضافه کرد: از طرف دیگر مالیات‌های مطالبه شده و قطعی نشده به هیئت حل اختلاف رفته و باید حداکثر مساعدت در جهت حل و فصل اختلافات انجام شود، مهم ترین مسئله مورد توافق این است که برای حمایت از تولید در خصوص جرایم مؤدیان که به تکالیف خود عمل کرده‌اند تا سقف 100 درصد جرایم آنها بخشیده شده و به محض تسلیم اظهارنامه و تسویه‌حساب به مؤدیان تا پایان سال 92 مفاصا حساب داده شود.
مسئولین دولت یازدهم حسن نیت را در حل مشکل مالیات برارزش افزوده نشان دادند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به خبرنگار فرصت گفت: مسئولین دولت یازدهم در رابطه با حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده حمایت و حسن نیت خود را نشان دادند. خوشبختانه با همکاری تولید کنندگان سنگ و مسئولین استان مشکل مالیات بر ارزش افزوده بخش تولید سنگ حل شد. اسرافیل احمدیه گفت: طبق قانون بایدقانون مالیات بر ارزش افزوده دقیق اجرا شود تا مشکل برای بخش تولید و تولیدکننده به وجود نیاورد.وی تاکیدکرد: با توجه به توافقات صورت گرفته با وزارت اقتصاد و امور دارائی مشکلات گذشته تکرار نخواهد شد .
احمدیه با اشاره به اینکه تولید کنندگان سنگ باید پویاتر و فعالتر ازگذشته مشغول به کار و فعالیت باشند گفت: مسئولین استان به دنبال حل مشکلاتی همچون سرمایه درگردش تولیدکنندگان هستندوما تلاش میکنیم تا  تولید کنندگان سنگ با قیمت ارزانتری محصولات خود را ارائه دهند و از رکود خارج شوند.
در این توافق رضایت مندی تولید کنندگان سنگ فراهم شد
رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان سنگ در گفتگو با خبرنگار فرصت گفت:در این توافق نامه با مسئولین دولت علاوه براینکه رضایت مندی تولید کنندگان فراهم شد هیچ خللی در اجرای قانون بوجود نیامده و مشکل مالیات برارزش افزوده سنگ به نتایج مطلوبی رسید.
رضا احمدی افزود:جا دارد از زحمات مسئولین استانداری از جمله شخص استاندار ، معاونین استاندار ، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت ، رئیس خانه صنعت و معدن، بالاخص از زحمات نماینده شهرستان خمینی شهر و  مهندس فولادگر نماینده مردم اصفهان تشکر کنم، آقایان صرامی و فولادگر تا آخرین لحظه برای حل این بحران کمک کردند.
وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مسئولین امور مالیاتی استان وکشور گفت: مسئولین استان تا جایی که اختیار قانونی داشتند با ما همکاری و مساعدت داشتند تا این توافق به نتیجه برسد .
 وی با بیان اینکه مسئولین اداره کل اطلاعات استان برای حل این مشکل همکاری و مساعدت خیلی خوبی با نمایندگان صنف تولید سنگ استان داشتند گفت:مسئولین امنیتی استان با تدبیری که از خود نشان دادند تلاش کردند تا هیچ مشکل امنیتی در زمان تعطیلی کارخانجات سنگ به وجود نیاید و به مسائل حاشیه ای کشیده نشود.