مرکز دارالقرآن شهید حسین زاده افتتاح شد

ارسال در در شهر

به گزارش ایرنا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان روز سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز قرآنی اظهار کرد: در سه دهه گذشته مومنین و خانواده شهدا ثابت کردند که در ترویج و توسعه امور خیر و قرآنی پیشتاز هستند.

مدیرعامل موسسه مهد القرآن خمینی شهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال بیستمین سال فعالیت موسسه مهد قرآن کریم خمینی شهر می باشد گفت: در سال های اخیر، امور و علوم قرآنی رشد قابل توجهی داشته و آموزش علوم قرآن از روش محفلی، خارج و به روش کلاسیک تغییر یافته است.

ˈسیدابوالفضل موسوی زادهˈ افزود: از سال 76 آموزش قرآن به خردسالان در این موسسه آغاز گردید و مراکز مهد کودک های قرآنی با الگوی گیری از مدارس قرآنی در خمینی شهر برنامه ریزی شد .

وی تصریح کرد: هدف ما آموزش علوم قرآنی و دینی از طریق مدارس قرآنی به نونهالان و نسل جدید در کنار فعالیت های علمی و پرورش دانش آموزان ممتاز از نظر علمی و قرآنی می باشد.

وی با تاکید براینکه مکان دارالقرآن به عنوان زادگاه شهید عبدالکریم حسین زاده تبدیل به مرکز آموزش قرآن شده است، گفت: کلیه هزینه های ساخت این مرکز به همت مادر شهید حسین زاده بدون استفاده از بودجه های دولتی پرداخت و حمایت شده است.

موسوی زاده تصریح کرد: این مرکز در 350 متر زمین در سه طبقه و با بیش از یکهزار متر زیر بنا با هزینه ای بیش از پنج میلیارد تومان توسط مادر شهید حسین زاده ساخته و به اماکن قرآنی شهر اضافه شد.

گفتنی است در این مراسم آیت اله  جبل عاملی  رییس حوزه علمیه خمینی شهر، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، رییس و اعضای شورای شهر و تعدادی از مسوولان استان و شهرستان حضور داشتند .