خمینی شهر موفق به کسب مقام اول استان در حوزه کتاب و کتابخانه سازی شد

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مدیر کل نهاد کتابخانه های استان در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین و فعالین عرصه مطالعه کتاب در محل سینما فرهنگ گفت: در چهار سال گذشته بیش از  100 میلیارد تومان کمک از خیرین استان برای حوزه کتاب و کتابخانه سازی اعم از اهدای زمین، ساختمان، اهدای کتاب، اهدای تجهیزات، تعمیر و نگهداری کتابخانه دریافت کرده ایم.
 محمد یاوری افزود: اعتبارات دولتی در حوزه کتاب وکتابخانه های استان سالانه 5 میلیارد تومان می باشد و این درحالی است که خیرین 20 برابر اعتبارات دولتی در این حوزه هزینه می کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های نهاد کتابخانه های استان حمایت و افزایش تعداد انجمن های خیرین کتابخانه ساز استان می باشد، گفت: پیش بینی ما این است که در سال جاری 10 میلیارد تومان توسط خیرین در خصوص تامین هزینه های جاری حوزه کتاب و کتابخانه سازی کمک گرفته شود.
 یاوری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یکصد کتابخانه در استان توسط خیرین اداره و کلیه مخارج اعم تامین حقوق 500 نفر نیروی انسانی و هزینه های جاری توسط این زرگواران تامین می شود.
 امام جمعه خمینی شهر نیز در این مراسم با تشکر از تمام کسانی که در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه وکتاب و کتابخانه سازی مشارکت و تلاش دارند، گفت: فرهنگ یک مقوله گسترده زیربنایی برای تمام حوزه های دیگر است. انسان با فرهنگ زندگی می کند با فرهنگ می میرد، مهم شکل گیری فرهنگ در جامعه است، اگر فرهنگ ما در راستای معارف دینی و مورد تاکید ائمه اطهار (ع) باشد فرهنگ ما به یک فرهنگ پویا و ماندگار در طول تاریخ تبدیل خواهد شد.
  حجت الاسلام عباس رحیمی اظهار کرد: یکی از راه های انتقال فرهنگ، کتاب است. خدواند سخن و خواسته خود را از طریق کتاب به بندگان انتقال می دهد، کتب الهی و قرآن نمونه واضح و آشکار این انتقال است.
 وی با بیان اینکه کتاب یک چراغ راهنماست و کتاب وکتاب خوانی همیشه مورد تاکید دین مبین اسلام بوده است گفت: ائمه اطهار (ع) مروجین کتاب نویسی در دین اسلام بوده اند، بزرگان دین وکشور ما خودشان کتابخانه سازان بزرگی هم بوده اند.
وی تصریح کرد: خواندن کتاب و چگونه خواندن کتاب مهم است، هر کتابی خواندنی نیست و هر علمی مفید نیست.
 وی با اشاره به اینکه به عنوان یک نویسنده همیشه نیاز مخاطب و مخاطب شناسی را در نظر گرفته ام، گفت: در  سال گذشته بیش از 16 هزار جلد و در سال جاری بیش از هزار جلد کتاب به اقشار مختلف اهدا نموده ایم.