تبیین و بررسی مسائل کلی شهرستان در اولین نشست شورای اداری

ارسال در در شهر

دیر بجنبیم ...
محسن صرامی از دیگر سخنرانان شورای اداری بود. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باتشکر ویژه از دست اندرکاران سفرهای نوروزی که نوروز خوب و رضایت بخشی را برای مردم و میهمانان مهیا کردند تاکید کرد: جاذبه های توریستی و گردشگری این شهرستان بالا است و اگر اینها مشخص شود و همت مدیریتی به آن اضافه شود حتما آمار گردشگر در شهرستان افزایش خواهد یافت. بخش گردشگری لادر، کوه های بالادست اصغرآباد، درچه، قلعه امیریه و کوشک و وازیچه با باغ ویلاها اگر سمت و سوی گردشگری بگیرد و اگر دردستور کار شهردارها و شوراها قرار بگیرد مطمئنا برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی بسیار نافع است.
 وی با مقایسه وضعیت خیابان آتشگاه در دو محور اصفهان و کوشک به نامناسب بودن وضعیت درآمدزایی محور آتشگاه به کوشک اشاره کرد و افزود: اگر واقعا این جا بافت کشاورزی است و تغییر کاربری ممنوع است فروشندگان آهن پاره ها در این مسیر نیز تغییر کاربری داده اند. لازم است که طرح جامع تغییر کاربری را به شورای شهرستان بیاوریم و با تمام قوا به مصوب کردن این طرح بپردازیم و این صد در صد شدنی است. دیر بجنبیم یک روز این ورودی اصغرآباد و خیابان باغبان، به گورستان ضایعات و مواد مختلفی که نه اشتغال دارد و نه زیبایی تبدیل می شود و آن وقت بلند کردن اینها از جایشان سخت است.

 

هیات امنای امامزاده را تشکیل دهید
در ادامه محسن صرامی به مسائل امامزاده سید محمد و 50 باب مغازه آن پرداخت و گفت: به نظر می رسد مساله مدیریت امامزاده حل شده است. ما خواسته ایم که هیات امنا تشکیل و شخصیت های حقوقی شهرستان هم جزء هیات امنا باشند که تا این اتفاق نیفتد مشکلات امامزاده همین طور که هست می ماند.
وی ادامه داد: صدا و سیما در خمینی شهر کند است. خبرهای ما روی آنتن نمی رود و تمام خبرهای ما در خمینی شهر مانده و این سبب اعتراض ما است. ما در دیدار با رییس صدا و سیمای استان، سهم خمینی شهر را در صدا و سیما گرفته ایم اما بخش نمایندگی ما در شهر خیلی ضعیف عمل می کند. ما حتی دستور وزیر را برای پوشش خبری تمام خبرهای مثبت شهرستان گرفته ایم و اینها باید تک تک معرفی شود.

 

ظرف یکسال 11 رشته برای دانشگاه آزاد گرفتیم
صرامی در ادامه به بهترین دستاورد زمان نمایندگی اش اشاره کرد و گفت: در طول زمان فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی،‌ این بی سابقه است که ظرف یک سال 11 رشته برای دانشگاه آزاد گرفته ایم و این را به مردم تبریک می گویم که اولین رشته دکترای برق و قدرت در دانشگاه آزاد ما راه اندازی شده و این یک الگو است و باید خبری شود. مصداقی دیگر از فعالیت های ما که در مشهد اتفاق افتاد و بی نظیر است افتتاح هتل فرهنگیان بود که وزیر خواستار تسری این حرکت در کشور شد. جالب است که در سه بخش خبری خراسان این خبر در صدر اخبار بود. این برای خمینی شهر خوب است اما در صدا و سیمای اصفهان اشاره ای نشد. ما معترض هستیم.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جزو آرزوهای خمینی شهر رفع پلمپ ساختمان آماده اداره آموزش و پرورش بوده که با پیگیری های فراوان طی یک سال و نیم دوندگی و اخذ 253 میلیون تومان از سازمان مسکن و معاوضه توانستیم پلمپ را باز کنیم.
مشکل منظریه باید حل شود
مشکل منظریه از دیگر دغدغه های نماینده بود. وی گفت: مشکل منظریه باید حل شود. با تمام انرژی در سطح استانی، کشوری و محلی ایستاده ایم که مشکل صد هزار نفر حل شود. مشکلاتی که از بدو تاسیس منظریه بوده و ما در جلسات مداوم با هر جلسه یک مشکل آن را حل می کنیم. از طریق پیگیری ها مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون برای این مشکل وارد استان شده که پیش از این هیچ اقدامی صورت نگرفته بود و کسی گوشش بدهکار نبود. وظیفه نماینده است که شعار ندهد و موج سیاسی در شهر راه نیندازد و ما امیدواریم که با ملاقات آقای پژمان فر مدیر کشوری سازمان مسکن که از وضعیت منظریه بی اطلاع بود روزی بگوییم مشکلات منظریه با ورود مدیریت و پول حل شده است. این مدیریت جهادی است.
صرامی ادامه داد: اولین ملاقات رسمی در سال 93 با استاندار داشتم که ایشان برای حل مسائل شهر و جوی آباد طرح موضوع و راهکارهای خوبی داشتند و در آینده به پیگیری های بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

زیرساخت های گردشگری در این شهرستان‌ بسیار ضعیف است
در ادامه، حبیبی مسوول نمایندگی میراث شهرستان در سخنانی کوتاه به این نکته اشاره کرد که زیرساختهای گردشگری در این شهرستان علیرغم جاذبه های فراوان،‌ بسیار ضعیف است و اذعان داشت که در نوروز 93 با تلاش و همت همه مسوولان توانستیم این ضعف را پوشش دهیم. وی افزود: امسال به گردشگران ثابت شد که خمینی شهر هم می تواند مقصد گردشگری خوبی باشد چرا که از 3 میلیون و 228 هزار و 850 نفر شب اقامت که در استان اصفهان به ثبت رسید 12 هزار و 748نفر این آمار مربوط به خمینی شهر است و از این تعداد5400 نفر از اماکن تاریخی این شهرستان بازدید کردند که بیشترین آمار مربوط به خانه سرتیپ سدهی بود. وی با ذکر اقدامات انجام شده توسط ستاد سفرهای نوروزی در ایام نوروز گفت: هیچ گونه شکایتی به ستاد خدمات سفرهای نوروزی این شهرستان واصل نشده است.
چرا اخبار خمینی شهر را صدا و سیما پوشش نمی دهد؟
آیت ا... رحیمی امام جمعه شهر نیز در سخنانی به گلایه خود از صدا و سیما و عدم پوشش و انعکاس خبری اخبار خمینی شهر اشاره کرد و مشکل اصلی را در نداشتن دفتر خبری این شهرستان دانست و گفت: اثری از برنامه های ما در صدا و سیما نیست. چرا؟ چرا انعکاس نمی دهند؟ در بحث نمازجمعه به این شهر 300 هزار نفری همان نگاهی می شود که به یک شهر 10 هزار نفری. در حالی که هر شب شنبه نماز جمعه نجف آباد در سیما پخش می شود. قطعا آقای ضرغامی باید مجوز این کار را بدهد و این نماینده است که باید مجوز نمایندگی صدا و سیما را برای شهرستان بگیرد.
چرا باید متقاضیان مسکن مهر مالیات بدهند؟
وی همچنین به مشکلات منظریه از ابعاد امنیتی، زیرساختی و به ویژه مساله مسکن مهر پرداخت و از جمله نواقص این مجموعه را عدم اجازه کلنگ زنی برای مسجد مسکن مهر دانست و گفت باید کار ساخت مسجد شروع شود و پیگیری های لازم صورت بگیرد که 6 باب مغازه متعلق به مسجد به مسجد واگذار گردد و همچنین به مشکلات مردم در این مجموعه رسیدگی شود. طبق مصوبات مالکین مسکن مهر از مالیات معاف هستند و این صحبت شخص وزیر بوده است اما متاسفانه تعاونی ها با شدت و حدت و با تهدید از مالکین این 4 میلیون مالیات را گرفته اند. این مساله را نماینده پیگیری کند.

افزایش سرانه فضای کتابخانه ای از 6000 متربه 23500 متر در طول 6 سال
در ادامه رییس نهاد کتابخانه های شهر به سابقه تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشوراز سال 1383 به راه اندازی آن در خمینی شهر از سال 87 و طرح های اجرا شده و در حال اجرای این نهاد در این 6 سال اشاره کرد و با ارائه آماری گفت: از سال 87 تاکنون سرانه فضای کتابخانه ای از6000 متر به23500 مترافزایش یافته و امسال نیز 5 باب کتابخانه در شرف افتتاح داریم. در این سال ها، از لحاظ تعداد نسخه کتاب از 42000 به 265000جلد، از لحاظ تعداد عضو فعال از 3000 نفر به 33500 نفر، از نظر تعداد نیروی انسانی کتابدار از 10 نفر به 72 نفر و برای سرانه امانت از 15000به 95000 نسخه کتاب ارتقا داشته ایم.
ملایی از افزایش مسابقات فرهنگی، هنری، افزایش تجهیزات کتابخانه ها، انجمن خیرین کتابخانه ساز، شبکه اجتماعی کتابخوانان حرفه ای، طرح کتاب من، طرح همراه کارت، طرح بلوتوث سنتر، سامانه تحت وب پیام مشرق و سامان، برگزاری همایش های مختلف، طرح کتابخانه کودک، طرح مبادله کتاب،طرح تخته نوشته، طرح یار مهربان، راه اندازی 4 ایستگاه مطالعه و... به عنوان طرح های اجرا شده نهاد کتابخانه های شهرستان نام برد.

 

تشکر فرماندار از روسای ادارات
فرماندار شهرستان در سخنانی از مسوولین شهرستان به دلیل تلاش ها و عملکردهایشان در حوزه های مختلف تشکر کرد و ادامه داد: میثاق با شهدا می تواند چراغ نورانیت کشور را روشن نگه دارد. اگر بخواهیم اداراتمان از نورانیت برخوردار باشد باید توجه به شهدا داشته باشیم که هر چه در اختیار ما است حاصل خون شهدا و رزمندگی رزمندگان و ایثارگری ایثارگران است. وظیفه ما در سال جاری به جز وظایف ذاتی و برنامه هایمان،‌توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد و فرهنگ و توجه به ساماندهی دستگاه های اداری در مسائل فرهنگی است چرا که مسائل فرهنگی خطرناک ترین مسائلی است که می تواند دشمن را بر ما مسلط کند. حقیقی در پایان از مدال آوران جهانی خمینی شهری  تقدیر و تشکر کرد. در این جلسه میثاق نامه ای با آرمان های شهدا قرائت و سپس توسط حضار امضا گردید.