دفتر انجمن تعزیه راه اندازی شد

ارسال در در شهر

رئیس این انجمن در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: هدف اصلی تشکیل این انجمن برطرف کردن ناهنجاری ها و آسیب های تعزیه است. کبیریان در این باره توضیح داد: به عنوان مثال از این پس برای برگزاری تعزیه در ایام نامناسب مثل اعیاد و در اماکن نامناسب مثل صحراها و گاو داری ها که دون شان عزاداری ائمه اطهار (ع) است، مجوز صادر نخواهد شد. وی در همین زمینه افزود: قبلا دیده می شد برخی اسب داران برای نمایش اسب هایشان و خرید و فروش آنها اقدام به برپایی تعزیه می کردند که با تاسیس انجمن از این سواستفاده ها نیز پیشگیری خواهد شد.
رییس انجمن تعزیه در رابطه با چگونگی تشکیل انجمن تعزیه گفت: حدود 10 سال بود که برای اخذ مجوز تعزیه همه باید به مرکز استان مراجعه می کردند اما از سال گذشته هر شهرستان انجمنی زیر نظر اداره ارشاد تشکیل داد. انجمن تعزیه خمینی شهر نیز با حضور چند نفر از تعزیه خوانان خبره به عنوان هیات مدیره شروع به کار کرد اما فعالیت چندانی نداشت تا اینکه با تغییر رییس اداره ارشاد در چند ماه پیش این انجمن دوباره فعال شد.
کبیریان با اشاره به اینکه هر محلی 2 رابط در انجمن دارد، افزود: از این پس گروه های تعزیه درخواست خود را به رابط ارائه می دهند و وی پس از بررسی زمان و مکان اجرا معرفی نامه ای به انجمن می نویسد سپس انجمن درخواست را مهر و امضا کرده و به اداره ارشاد می فرستد. نیروی انتظامی نیز از طریق اداره ارشاد در جریان قرار می گیرد تا در صورت بروز تخلف وارد عمل شود.
مسئول انجمن تعزیه خمینی شهر در پایان با اشاره به اینکه برخی شهرها مثل قودجان خوانسار در ماه محرم و صفر سوگواره تعزیه خوانی برپا کرده و از شهرهای اطراف نیز دعوت به عمل می آورند، گفت: در ایام محرم و صفر امسال نخستین سوگواره تعزیه شهرستان را زیر نظر اداره ارشاد برگزار خواهیم کرد.
گفتنی است دفتر انجمن روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 4 عصر تا اذان مغرب باز است و همشهریان جهت اخذ مجوز و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 3613622 یا 09131191078 تماس بگیرند.