نگار روح اللهی

ارسال در در شهر

وی که در آذر ماه توانسته بود گوی سبقت را از همه هم سن و سالانش در ایران برباید و قهرمان کشور شود، راهی مسابقات جهانی دسته جات آزاد اسکیت نمایشی هم شد تا آنجا هم توانایی و مهارتش را به بوته آزمایش بگذارد. وی که به همراه مربی اش و همچنین 3 هم وطن دیگر در رده سنی بالای 13 سال به پاریس رفت، پس از یک هفته با مدال قهرمانی به کشور برگشت. گفتگوی کوتاه فرصت را با این ورزشکار نوجوان بخوانید:

- چند سال است اسکیت کار می کنی؟
حدود 4 سال و نیم است که اسکیت کار می کنم البته یک سالش را به طور غیرحرفه ای و با اسکیت های ساده کار می کردم اما از آن به بعدش را با کفش حرفه ای و به صورت حرفه ای کار کرده ام.

- در خمینی شهر امکاناتات لازم برای این رشته هست؟
نه من هم بعد از اینکه 6-5 ماه در زمین اسکیت پارک پیروزی با اسکیت ساده کار کردم راهی اصفهان شدم و در باشگاه خانه اسکیت زیر نظر خانم مهناز ملایی اسکیت نمایشی را شروع کردم تا به قهرمانی رسیدم. البته اوایل مربی ام خانم فهیمه سلطانی بود. در خمینی شهر مربی اسکیت نمایشی نداریم.

- چند ساعت در روز تمرین می کنی؟
تابستان ها هر شب در پیست تمرین می کنم اما زمستان ها فقط در کلاس هایم شرکت می کنم.

- پس درس هایت چه می شود؟
از کلاس اول تا حالا که ششم هستم همیشه شاگرد اول بوده ام.

- چند بار طعم قهرمانی را چشیده ای؟
به جز قهرمانی کشور در آذر ماه امسال، بهمن ماه پارسال هم در مسابقات کشوری اول شدم.

- جایزه ات در مسابقات فرانسه چه بود؟
یک کاپ، دو مدال، یک شال و یک دستبند.

- خاطره ای از سفرت داری که میهمانمان کنی؟
قبل از شروع مسابقات وقتی گفتیم ما از ایران آمده ایم مسئولان برگزاری تحویل مان نگرفتند اما وقتی بعد از مسابقات من و یکی دیگر از همراهان (که در رده سنی بالای 18 سال اول شد) به قهرمانی دست یافتیم خیلی رفتارشان با ما تغییر کرد و دعوتنامه هایی از کشورهای دیگر هم به ما دادند.

- از مسئولان ورزش شهرستان پیام تبریکی دریافت کرده ای؟
از هیچ یک از مسئولان حتی پیام تبریکی هم به من نرسیده است.

- از آنها چه انتظاری داری؟
خیلی از بچه ها هستند که به رشته اسکیت نمایشی علاقه دارند اما چون امکاناتش در شهر نیست و رفت و آمد به اصفهان برایشان سخت است از آن محروم مانده اند، از مسئولان می خواهم این امکان را در شهر ایجاد کنند.

- موفقیتت را مدیون چه کسی هستی؟
پدر و مادرم خیلی در این راه کمکم می کنند، پدرم همه هزینه ها را فراهم می کند و مادرم در لحظه به لحظه کلاس و تمرین با من همراه است. خودم هم پشتکار خوبی دارم.

- تو که در سن 12 سالگی به بالاترین مقام قهرمانی رسیده ای، می خواهی بعد از این به کجا برسی؟
دوست دارم در رده سنی بزرگسالان هم قهرمان جهان بشوم. همچنین دوست دارم مربی شوم و باشگاه بزنم.