12 میلیون کوزه گل شب بو خمینی شهر، خانه ایرانیان را زینت می دهد

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امسال در مجموع بالغ بر 22 میلیون عدد کوزه انواع گل های زینتی و فصلی در 280 واحد گلخانه این شهرستان تولید شد که از این تعداد 12 میلیون آن گل شب بو است که در آستانه نوروز در بازارهای کشور توزیع می شود.
علی شریفی با بیان اینکه بیش از یکهزار نفر به صورت مسقیم و غیر مستقیم در بخش تولید گل در خمینی شهر مشغول به کار هستند، افزود: در 48 هکتار از اراضی کشاورزی انواع گل های زینتی و فصلی و شاخه بریده تولید می شود که از این سطح 20 هکتار گلخانه چوبی و سنتی و 28 هکتارگلخانه فلزی است.
سرپرست جهاد کشاورزی ادامه داد: این شهرستان با داشتن آب و خاک مناسب و تولید کنندگان حرفه ای و گلخانه داران بومی با تجربه، یکی از شهرهای مطرح در تولید گل شب بو و گل های زینتی فصلی در کشور محسوب می شود.
وی اضافه کرد: با رونق اقتصادی و تقویت فرهنگ استفاده از گل های فصلی و زینتی در جامعه، روز به روز شاهد افزایش تولید کنندگان انواع گل در شهرستان هستیم و خمینی شهر در آینده به یکی از قطب های اصلی تولید گل های زینتی و فصلی کشور تبدیل می شود.
شریفی گفت: شهرک گلخانه ای منطقه  قرطمان در سه قطعه مجزا با حمایت مسئولین استان و شهرستان و استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی ویژه تولیدکنندگان بومی و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه گل های تولید شده در شهرستان به تعدادی زیادی از استان ها و شهرهای کشور صادر می شود، افزود: از لحاظ کیفیت گل های شب بو و شاخه بریده تولید شده در خمینی شهر در نمایشگاه های عرضه گل کشور مورد توجه و دارای شهرت است و تولید کنندگان گل شهرستان تا کنون رتبه های خیلی خوب در استان و کشور کسب کرده اند.
وی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، سیاست کلی سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان حمایت از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط و تولید کنندگان و فراهم کردن شرایط زیر ساختی شهرک گلخانه ای در بخش تولید سبزی و صیفی جات، گل های شاخه بریده و فصلی است.
گل شب بو گیاهی است از تیره شب بویان که زینتی است و به سبب دارا بودن گل های معطر و زیبا غالبا در باغچه ها کشت می شود.