ثبت‌نام مهارت‌آموزان خمینی‌شهری در مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت

ارسال در در شهر

 رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خمینی‌شهر در گفتگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: حمیدرضا ایگدر در گفت ‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به یکی از مهم‌ ترین برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هر ساله در میان متقا ضیان برگزار می‌شود و با برگزاری این مسابقات استعداد‌های مهارتی موجود در سطح شهر‌ها شناسایی می‌شوند. وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات ملی مهارت در 30 رشته مهارتی در میان متقاضیان برگزار می‌شود، اضافه کرد: آجر‌چینی، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی مهندسی مکانیک، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، آشپزی، شیرینی‌پزی، صافکاری خودرو و نقاشی خودرو، ساخت و تولید، رباتیک و مکاترونیک از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات ملی مهارت است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: همچنین این مسابقات در رشته‌های فناوری اتومبیل، کابینت‌سازی، نجاری، الکترونیک، فناوری اطلاعات-مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری اطلاعات-راهکار‌های نرم‌افزاری برای تجارت، طراحی وب، فناوری طراحی گرافیک، جواهر‌سازی، جوشکاری، لوله‌کشی گرمایشی، فرز CNC، تراش CNC، خیاطی و طراحی فضای سبز نیز برگزار می‌شود.
وی مدیریت آب و فاضلاب، گل‌آرایی و تهویه را نیز از جمله رشته‌های این مسابقات دانست.
ایگدر با اشاره به زمان برگزاری این دوره از مسابقات تاکید کرد: پانزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت در دو نوبت در روز‌های 25 بهمن‌ماه و 23 اسفندماه برگزار می‌شود.
وی به هدف از برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: شناسایی نخبگان و ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی را هدف اصلی از برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان  با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته رتبه نخست این مسابقات را از نظر تعداد مدال‌های کسب شده به دست آورده است، گفت: در سال گذشته 250 نفر از خمینی‌شهر در این مسابقات شرکت کرده‌اند اما این افراد در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت مقامی را به دست نیاورده‌اند.
وی با بیان اینکه امیدواریم امسال مهارت‌آموزان بسیاری در سطح شهرستان در این مسابقات شرکت کنند، اظهار کرد: درصدد انجام تبلیغات شهری در راستای برگزاری مسابقات ملی مهارت هستیم و رایزنی‌های مورد نیاز نیز با دانشگاه آزاد ، دانشگاه صنعتی و جهاد دانشگاهی انجام شده است.