آلودگی خاک اصفهان با فلزات سنگین

ارسال در در شهر

مجید افیونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از دو سال گذشته تحقیقی با عنوان بررسی وضعیت آلودگی خاک‌های سطحی منطقه‌ای استان اصفهان انجام گرفت که در این مدت انواع فلزات مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه اگر چه میزان آلودگی خاک اصفهان با فلزات سنگین به مرز هشدار رسیده اما هنوز به مرحله نگران کننده نرسیده است ، افزود: به طور قطع قرار گرفتن صنایع مختلف در اطراف اصفهان تاثیر زیادی در آلودگی خاک اصفهان داشته است.
عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: میزان آلودگی خاک اصفهان در مناطق مختلف استان متفاوت است و در برخی نقاط بسیار کم و در برخی نقاط بسیار زیاد است.
تهیه نقشه‌ای از آلودگی خاک اصفهان در دانشگاه صنعتی
وی از اعلام مناطق مشخص یا حدود مناطق آلوده اصفهان خودداری کرد و بیان داشت: این مسئله‌ای است که نمی‌توان آن را رسانه‌ای کرد اما با تمام مسئولان و طی جلسات مختلف به اذعان مدیران بالا دست رسانده‌ایم.
افیونی همچنین در خصوص اینکه مدیران استان پس از مطلع شدن از نتایج این تحقیقات آیا اقدام خاصی در این حوزه انجام داده‌اند نیز گفت: این تحقیقات در حد آکادمیک و علمی است و اقداماتی در حوزه عملیاتی کردن آن انجام دادیم.
وی نقش خودروها و معادن و مراکز ریخته‌گری را در آلودگی خاک اصفهان موثر خواند و گفت: به دنبال اجرایی کردن این پژوهش نقشه‌ای از آلودگی خاک استان اصفهان تهیه شده است که در بسیاری از مناطق آلودگی‌ها کمتر از حد استاندارد است.