برخی نذورات متفاوت شهروندان برای امام حسین (ع) در چند سال اخیر

ارسال در در شهر

 دراین هنگامه این خیّرین هستند که گام های بلندتری به عشق امام حسین (ع) و اصحاب با وفای او بر می دارند و عده ای در این ماه کمر به ادای نذورات خود می بندند.
علاوه بر روش های معمول و متداول و سنتی نذر، چند سالی است که برخی همشهریان با توجه به پیدایش وگستردگی نیازهای جدید و درک درست از شرایط، دست به ابتکارات جالب در این زمینه می زنند که جا دارد به نمونه هایی از آن ها اشاره شود:
1- خیریه جواد الائمه (ع) از سال 1390 با برپایی غرفه هایی درابتدای خیابان 17 شهریور به جذب کمک های نقدی و غیرنقدی عزاداران حسینی برای تهیه جهیزیه  اقدام می کند.
2- فرد خیّری با تهیه حواله های غذا و تحویل آن ها به خیریه بقیه اله، امکان استفاده نیازمندان از سالن های غذا خوری سطح شهر را فراهم کرد.
3- گوشت های جمع آوری شده از نذورات مردم درعاشورای سال قبل توسط خیریه حضرت سجاد (ع) بالغ بریک تن بود که به هزار بسته تقسیم شد و در طول 10 ماه ازسال بین نیازمندان تقسیم شد. این خیریه همچنین در روز تاسوعای 1391 اقدام به جمع آوری کمک ازعزاداران حسینی درگذرهای محل نمود و توانست 10 میلیون تومان جذب نماید.
4- مهدیه خمینی شهر سال گذشته یک مسابقه کتابخوانی تحت عنوان نذر فرهنگی برگزار کرد  و به برگزیدگان جوایزی اهدا نمود. بعضی دیگر از همشهریان نیز نذر خود را صرف خرید کتاب کرده اند.
5- تعداد زیادی از خانواده ها مبالغی را که قرار بود مستقیما صرف تهیه غذا در این ایام کنند در اختیارخیریه بقیه اله گذاشتند تا به نیازمندان تحت پوشش خود برساند. این خیریه نام خانوادگی 20 خانواده ای را که به این مناسبت و مناسبت های دیگردراین اقدام خدا پسندانه شرکت نموده اند دراختیار نشریه فرصت قرار داده است.