بازگشت طراوت به چشمه ها و آبشارهای خمینی شهر

ارسال در در شهر

shahresabzبه دنبال بارندگی های اخیر که بی شک از نعمات خداوندی است و نزول آن به امر خالق یکتا می باشد، چشمه ها و آبشارهای چندگانه لادر، لاوه، هورموده، خرم دره، لازوخ و دیگر چشمه های شهر، آهنگ خوش زندگانی آغاز کردند و زیبا ترین موسیقی های جهان هستی را در دره ها و کوه ها اطراف سر داده و می دهند که اگر با گوش معرفت بشنوی چیزی جز ندای توحید نیست.

 

اما طرفداران طبیعت و مونسان همیشگی کوه ها و چشمه های خمینی شهر مسرور و شکرگزار الطاف الهی، لذت بودن را در دامن کوه ها و چشمه ها و آبشارهای فصلی زیبا و پر طراوت این روزها تجربه می کنند.

این روزها کوه و چشمه مشتریان زیادی پیدا کرده است، چه آنانی که از قبل قدر آن را می دانسته اند و مترصد روزهای بارانی و پس از آن هستند و چه افرادی که تازه پایشان به این مکانهای پر آرامش و پر شکوه که از آیات خداوند است باز شده است، اما حاصل این سفر کوتاه و کم هزینه نشاط است و طراوت و سلامتی و سرحالی و نیز گفت و گو به ویژه با اعضای خانواده.

به هر حال طی دو هفته اخیر نبض زندگی موزون تر از هر جا پای همین چشمه سار ها و طبیعت زیبای شهرمان می زند و مشتاقان به ویژه به صورت خانوادگی با چهره گشاده و خندان فرصت را غنیمت شمرده اند و از پایین کوه ها تا مرتفع ترین نقاط کوه حضور دارند.

پس اگر به دنبال نشاط و تازگی و سلامت جسمی و روحی هستید کوه ها و چشمه ها و آبشارهای دو قدمی خود را فراموش نکنید عکس هایی از منطقه بر روی سایت فرصت می تواند مشوق حضور شما در طبیعت زیبای خمینی شهر باشد.

در این طبیعت گردی به صحنه هایی هم برخورد می کنی مثلاً در حالی که به نغمه چک چک آب از یکی از چشمه ها گوش داده ای خانم چادری میانسالی را می بینی که با زحمت چند بطری خالی نوشابه رها شده در بالا دست ها را به پایین کوه می آورد مبادا که چشم زیبای کوهستان نگران کج فکریها و بی مهرهای عده ای شود و زیبایی همچنان زیبا بماند.

و نیز خشم چشمه ها و کوهستان را از متجاز به حریم خود که مسیرهای عبور آب را با خاک پر کرده اند و آب مجدداً  آنها را کنده است که ای آدمها به حریم من تجاوز نکنید، قدر مرا بدانید و درس این که پس اگر قرار است طرح عمرانی در اطراف چشمه ها داشته باشیم حریمها را رعایت کنیم و مسیر عبور آبها را حفظ کنیم تا به گودالهای طبیعی بروند و لابد از آنجا سفره های زیرزمینی را تغذیه کنند و بهار و تابستان درختان میوه و گندم زارهای ما و علوفه دامها را آبیاری کنند و به خاطر خودمان هم که شده زبان طبیعت را بفهمیم و قدر آن را بدانیم.