نان خميني شهر مي تواند نمونه باشد

ارسال در در شهر

IMAGE634385520064190000برای بررسي ابعاد مختلف بحث نان در شهرستان، جلسه اي با حضور فرماندار، مسؤول مجامع صنفي شهرستان، مدير كل غله استان و مسئولين تعزیرات آرد و نان شهرستان و فني و حرفه اي در فرمانداري برگزار شد.

در اين جلسه نوري مدير كل غله استان اشاره داشت كه خميني شهر شانزدهمين شهرستان استان است كه طي جلسات متعدد كه همكاران در آرد و نان داشته اند، زمينه هاي سامان بخشي به اين مقوله را در دست كار دارند. در حال حاضر 50 واحد نانوايي در شهرستان مشغول به كار هستند كه 41 واحد تمدید پروانه داشته و 9 واحد هنوز پروانه نگرفته اند و افراد مشغول به كار بايد دوره هاي آموزشي را تحت نظارت آرد و نان فرمانداري و فني و حرفه اي بگذرانند كه عبارت است از 58 ساعت آموزش جهت پيشكار، 49 ساعت جهت چانه گير، خميرگير، ‌ ساعت نان پهن كن و نان در آور و 54 ساعت شاطر كه در مجموع 202 ساعت مي شود. البته سرپرست نانوايي بايد همه اين دوره ها را بگذراند كه گواهينامه مدير فني براي او صادر شود. وي ادامه داد: آرد مصرفي استان 300 هزار تن است كه 200 هزار تن آن را از خود استان و 100 هزار تن آن را از استان هاي فارس و خوزستان دريافت مي كنيم و سعي داریم آرد با سبوس 10 درصد تحويل بگيريم.

در ادامه ید ا... جوهري مسئول مجامع صنفي شهرستان از اتحاديه و بازرگاني و بهداشت خواستار اجراي طرح هاي آموزشي بهداشت عمومي و اختصاصي اصناف شد و براي نانوايان هم اجراي طرح هاي فني و حرفه اي و اخذ گواهينامه هاي مربوطه را درخواست كرد كه اين گونه رقابت بين نانوايان بوجود مي آيد و كيفيت نان بالا مي رود. وي ادامه داد: بعد از اصفهان اگر نان خميني شهر بتواند با كيفيت شود تحول خوبي صورت مي گيرد و از مجموعه اتحاديه،‌مجامع صنفي، ‌بازرگاني تعزيرات و بهداشت اين انتظار مي رود كه تحولي در سبد غذايي مردم بوجود آورند تا اگر نان خميني شهر ويژه شد، ‌اصفهانيها براي خريد نان به خميني شهر بيايند. اين صحبتها تأكيد فرماندار درباره كيفيت بالابردن بان در خميني شهر است. وي در ادامه در مورد نان هايي كه در سوپري ها فروخته مي شود توضيح داد كه اين نان ها بايد آدرس و باركد بهداشتي داشته باشد. در مورد نان هاي خانگي نيز تنوع زيادي در شهرستان است از جمله طرح درچه اي كه بايد نظارت بيشتري انجام شود و در كوشك هم 8 واحد نانوايي داشته ايم كه الان 16واحد شده و براي اخذ مجوز مشغول پيگيري هستيم.