اخبار کوتاه / 53

ارسال در در شهر

kootah- طرح ويژه حمل و نقل درون شهري در ايام ماه مبارك رمضان

- به زودي طرح كارت بليط در خميني شهر اجرا مي شود

- برگزاری مراسم جشن دانش آموزان ممتاز تاکسیرانی

- و ...

طرح ويژه حمل و نقل درون شهري در ايام ماه مبارك رمضان

با تقويت ناوگان حمل ونقل درون شهري تمهيدات لازم جهت ارائه خدمات و جابجايي روزه داران در ايام ماه مبارك، شبهاي قدر و نماز عيد سعيد فطر در نظر گرفته مي شود. در اين باره، رئيس سازمان اتوبوسراني گفت: سازمان اتوبوسراني سرويس رايگان از ساعات 6 بعداز ظهر جهت جابجايي زائرين به مقصد امامزاده سيد محمد دائر نموده است. پاكدل با اشاره به ادامه طرح شبانه گفت: طرح شبانه هر شب از ساعت 5/9 شب در دو خط درون شهري و برون شهري اجرا مي شود؛ خط درون شهري از ميدان امام آغاز و پس از طي مسير خيابان امام شمالي، هفتصد دستگاه و شهرك منظريه را طي مي كند. خط شماره دو ويژه شهر اصفهان نيز ازميدان امام آغاز و پس از طي خيابان امام جنوبي، بلوار طالقاني و خيابان كهندژ را طي مي كند. لازم به ذكر است فاصله زماني بين حركت دو سرويس يك ساعت است.

به زودي طرح كارت بليط در خميني شهر اجرا مي شود

به منظور تسهيل و تجهيز سرويس هاي حمل و نقل درون شهري، به زودي طرح كارت بليط در كليه خطوط حمل و نقل اتوبوس واحد بخشهاي خصوصي و عمومي اجرا خواهد شد. رئيس سازمان اتوبوسراني در اين باره گفت: با همكاري شهرداري و شورای شهر كليه تجهيزات و وسايل مورد نياز فراهم شده و اطلاعات تكميلي نحوه اجراي آن بزودي از طريق فرصت منتشر خواهد شد. پاكدل همچنين از افزايش قيمت بليط اتوبوس خبر داد و افزود: با توجه به اجراي طرح هدفمندكردن يارانه و آزادسازي قيمت سوخت و افرايش قيمت قطعات، اين سازمان ناچار است به منظور تامين و جبران بخشي از هزينه هاي خود نرخ بليط اتوبوس واحد افزايش دهد. وي تأكيد كرد: از ابتداي سالجاري هيچ گونه كمك مالي دولتي و يارانه اي جهت جبران هزينه سوخت و قطعات از طرف دولت به ما نشده است.

برگزاری مراسم جشن دانش آموزان ممتاز تاکسیرانی

به همت سازمان تاکسیرانی و روابط عمومی شهرداري، جشن باشکوه تجلیل از دانش آموزان ممتاز فرزندان رانندگان تاکسیرانی در محل باغ بانوان برگزار شد. در این مراسم شاد که با خیر مقدم گویی مهندس شرفا شهردار و سبحانی نسب مدیرعامل سازمان تاکسی راني همراه بود برنامه های شاد مختلفی همچون اجرای تئاتر طنز و شاد توسط گروه هنری آینه، اجرای موسیقی سنتی و مسابقه و آتش بازی اجرا شد. در اين مراسم توسط سازمان تاکسیرانی و شهرداری خمینی شهر از دانش آموزان ممتاز با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

اردوهاي مشهد آموزش و پرورش

معاونت پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش خمینی شهر در راستای برنامه های فوق برنامه تابستای و پر بار نمودن اوقات فراغت تعداد 700 نفر از دانش آموزان شهرستان را از تاریخ يكم تا بيست و هفتم تيرماه به مشهد مقدس اعزام كرده است. عموشاهی اعلام کرد محور حضور دانش آموزان زیارت و توجه به معنویات و برنامه های فرهنگی در طول دوره بوده است.

نشريه كانون قرآن و عترت تقدير شد

در هفتمين جشنواره نشريات دانشجويي سراسر كشور، نشريه دانشجويي باران كانون قرآن و عترت و ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد خميني شهر در بخش طرح و كاريكاتور شايسته تقدير شناخته شد. شايان ذكر است اين نشريه در جشنواره نشريات ادبي هنري در هفتمين جشنواره سراسري نشريات موفق به كسب رتبه اول در بين نشريات سراسر كشور گرديد. همچنين احمد فياض دانشجوي رشته برق اين واحد و سردبير اين نشريه در بخش طنز سياسي رتبه دوم اين جشنواره را كسب نمودند.

مسابقه کتابخوانی «حکمتها و اندرزها»

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ستاد برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی خمینی شهر اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی «حکمتها و اندرزها» کرده است. منبع سوالات کتاب «حکمتها و اندرزها1» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری(ره) می باشد که این کتاب با 25 درصد تخفیف در محل برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی و همچنین جمعه ها در مصلای نماز جمعه خمینی شهر در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. شرکت کنندگان می بایست پاسخنامه ها را حداکثر تا شب 27 ماه مبارک به همان مکانهای دریافت کتاب تحویل دهند. در پایان به برندگان جوایز نفیسی از قبیل کمک هزینه سفر مشهد مقدس، پلاک طلا و... اهدا خواهد شد.

اجرای طرح بینات در ماه رمضان

سید حسام ابطحی - کارشناس امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: هر ساله در ماه رمضان طرح بینات اجرا می شود. امسال نیز این طرح با محوریت سوره مبارکه ابراهیم(ع) اجرا می شود و از تفسیر نمونه به عنوان منبع استفاده می شود. «جواد رحیمی» افزود: سهمیه ای که به این اداره تعلق گرفته است، چهار پایگاه است. این پایگاه ها توسط این اداره تعیین می شود. هر پایگاهی حداقل 20 نفر عضو دارد. به این صورت که در هر پایگاه کلاسی تشکیل می شود و استاد مربوطه به تفسیر سوره ابراهیم(ع) می پردازد. وی تصریح کرد: تمامی امور طرح اعم از تعیین زمان اجرا، استاد و... به عهده پایگاه هاست و فقط مسائل مالی طرح از طرف این اداره تأمین می شود. این طرح ویژه خواهران و برادران در طول ماه مبارک رمضان اجرا می شود و در پایان آزمونی به عمل می آید و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می گردد. کارشناس امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر در پایان گفت: البته طرح تفسیر ویژه ماه مبارک رمضان هم در چهار مسجد به صورت عمومی اجرا می شود به این صورت که تفسیر همین سوره توسط روحانی معمولاً بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در طول ماه مبارک رمضان بیان می شود. پس در کل ما چهار پایگاه برای اجرای طرح بینات و چهار پایگاه جهت تفسیر عمومی داریم.

دومین همایش تجلیل از خادمین مساجد برگزار شد

سید حسام ابطحی - بعد از برگزاری همایش تجلیل از هیئت امنای مساجد، در آستانه ماه مبارک رمضان و به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد خمینی شهر دومین همایش تجلیل از خادمین مساجد در مسجد الزهرا(س) شهرک منظریه عصر روز پنجشنبه 6/5/1390 برگزار شد.

در این جلسه ابتدا یکی از مسؤولان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهر به سخنرانی پرداخت و درمورد مسائل بهداشتی ای که باید خادمان مساجد بدان توجه کنند، نکاتی را گوشزد کرد. مهندس «حاج حیدری» درمورد کتابچه «توصیه های بهداشتی در مساجد» (ویژه هیئت امنا و خادمین مساجد) که توسط شبکه بهداشت بین حضار توزیع شده بود، توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خمینی شهر درمورد جایگاه خادم مسجد سخنانی بیان نمود و هشدار داد که مبادا خادمان مساجد با کم کاری این جایگاه را از دست بدهند.

سپس حجت الاسلام سالمی امام جمعه خمینی شهر در سخناني گفت: شبکه بهداشت از بسیاری از مساجد راضی نبوده است و باید مسائل بهداشتی در مساجد بیش از پیش رعایت گردد. در پایان یادبودی به تمامی خادمان مساجد که در این جلسه شرکت کرده بودند، اهدا گردید.

طرح «مهد حرم»

مسؤول آموزش خردسالان موسسه مهد قرآن کریم خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: این موسسه در طی شبهای این ماه نورانی طرح «مهد حرم» را براي كودكان خردسال زائران امامزاده سيد محمد اجرا می کند.

خانم سلطانی افزود: با توجه به اینکه هر شب از ساعت 21:30 الی 23:30 در آستان امامزاده سید محمد(ع) مراسم مناجات و سخنرانی برپاست، خانواده هایی که به امامزاده مشرف شده اند و مایلند می توانند به سالن «مهد حرم» مراجعه کنند و کودکان 5/3 تا 7 ساله شان را تحویل دهند و ضمن ثبت نام و گرفتن کارت با خیال راحت به حرم بروند و از برنامه های این آستان مقدس استفاده کنند. پس از اتمام مراسم نیز می آیند و کودکان خود را تحویل می گیرند. وی گفت: این برنامه همراه با آموزش است. کارگاه های مختلفی مانند کارگاه رنگ، کارگاه نقاشی، کارگاه سفال و کارگاه خمیربازی وجود دارد. کودک بنا به علاقه خود به یکی از این کارگاه ها می رود و مربیان شروع به کار می کنند. در حین کار در یک زمان خاصی مربی کودکان را جمع می کند و آموزش خاصی می دهد. مربی مجرب ما در موضوع مشخص شده یک سری آموزشهایی را به کودک می آموزد؛ آموزش حدیث و اندرز، داستان، شعر، نقاشی، بازی و....