بيمارستان منظريه خميني شهر تا كنون 30 درصد پيشرفت داشته است.

ارسال در در شهر

 

alizadeجعفر علیزاده معاون وزیر مسکن و شهرسازی روز یکشنبه 19 تیرماه از سه طرح در حال اجرای خمینی شهر دیدن کرد.

 

وی طی دیدار از بیمارستان منظریه این طرح را از مهمترين طرح ها در استان اصفهان دانست و افزود: این طرح تاكنون 30 درصد پيشرفت داشته و طبق برنامه زمان بندي شده تا انتهاي سال 91 با تمام امكانات به بهره برداري خواهد رسيد .

مهندس  جعفر عليزاده  در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین علت حساسيت خاص مردمي و عزم جدي وزارت مسكن براي تكميل این طرح را تأخير در  روند ساخت و ساز بیمارستان عنوان کرد.

وي در ادامه افزود: عمده كار باقی مانده اين طرح ملي كه از مصوبات سفر ریيس جمهور است، تأمين تجهيزات و تاسيسات، سيستم سرمايشی وگرمايشی و رعايت نكات پزشكي آن مي باشد.

مهندس عليزاده در ادامه گفت: هزينه كلي اين طرح بيش از 200ميليارد ريال ‌است كه تا كنون حدود 40 ميليارد ريال براي مقاوم سازي تكميلي اين پروژه صرف شده است.

معاون وزیر مسکن در ادامه با تاکید بر اینکه بازديدهاي وزارت از طرح هاي در دست اقدام استان  با نگاه كارشناسي و بررسي كليات و جرئيات آن است، گفت: تا كنون 5 بار از اين طرح بازديد نموده ايم.

مهندس عليزاده افزود: امسال تاكنون براي پيشرفت طرح بيمارستان خميني شهر دو ميليارد و 300ميليون بودجه اختصاص داده ايم كه اميدواريم با استفاده از بودجه مازاد درآمد نفت نيز 60ميليارد ريال ديگر براي تكميل اين طرح اختصاص دهيم .

وي افزود:در مرحله اول از ابتدای سال جاري مبلغ دو ميليارد و 300ميليون ريال اعتبار براي پيشرفت اين طرح و جبران عقب ماندگی و اجرای تعهدات، اختصاص يافته كه 50درصد آن تا به حال جذب شده است .

معاون وزير مسكن افزود : يكي از طرح ها ي كوچك ما در خميني شهر مركز درمان بستر شهر درچه است که با اختصاص مبلغ  يك ميليارد و 300 ميليون ريال با 98درصد پيشرفت، آماده واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

معاون وزير مسكن 10طرح بيمارستاني و درماني شامل 5 طرح درمانی کوچک و  5طرح بيمارستاني بزرگ در دست احداث و يك طرح ندامتگاه در شهر كاشان را از طرح های استان اصفهان برشمرد.

وي خاطر نشان كرد : تا يك ماه ديگر 5طرح مركز درمان بستر شهرهاي درچه، رهنان،‌ دولت آباد، گلدشت، قهدريجان به دانشگاه علوم پزشكي تحویل مي گردد.

علیزاده در ادامه گفت: بيمارستان خميني شهر با 160تخت‌،بيمارستان كليشاد با 96، چادگان با 32،‌ نجف آّباد با 160 و دهاقان با 97 تخت در دست احداث مي باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: براي تكميل اين 5 طرح بزرگ درماني که طبق برنامه زمان بندي شده تا آخر فعاليت دوره دولت دهم به بهره برداري و افتتاح خواهد رسید،130ميليارد ريال اختصاص یافته است.