طنين ايثار را چگونه در شهرمان طنين انداز كنيم؟

ارسال در در شهر

ghasriدر سر و صدای و غوغای رسانه ای روزهای اولیه حادثه باغ که جنبه منفی زیادی برای شهر در برداشت روز 24 خرداد خبر اهدای عوض از طرف خانواده قصری منتشر شد که دختر و دامادشان بر اثر سانحه تصادف به رحمت ایزدی پیوسته بودند.

این خبر درعین حال که برای همه غم انگیز بود که خمینی شهر یکی از استعدادهای علمی خود را از دست داده است در گیر و دار حوادث پیش آمده نکته مثبتی برای شهرستان بود و فرصت هم سعی کرد خبر اولیه آن را در سایت و نشریه منعکس کند. در روزهای اولیه این رخداد به خاطر تألم به وجود آمده از این حادثه نتوانستیم برای عرض تسلیت و گفتگو به دیدار خانواده قصری برویم و پس از چند روز پیگیری روز 11 تیر، مهمان خانواده قصری بودیم.

 

بعد از هاشمیان 18 ساله و عظیمی 42 ساله حال نوبت قصری 23 ساله است که فرهنگ ايثار را که در خون این مردم است، به رخ بکشد. روبرو شدن با چنین خانواده هایی سخت است، در گذشته یک بار به خاطر حادثه در جاده کمربندی مهمان خانه آقای عسگری بودیم و آنجا هم از سکوت و غم صحبت کردیم.

مادر و پدر عالیه به گرمی پذیرای ما شدند و ما هم تسلیت فرصت را به آنها ابلاغ کردیم. عالیه قصری روز 15 خرداد هنگامی که با همسرش مهندس مهدی یگانه از مسافرت شمال برمی گشتند در جاده میمه به علت واژگون شدن خودرو دچار جراحت مي شوند. مهدی دو ساعت بعد در بیمارستان میمه فوت می کند و عالیه پس از رفتن به کما به بخش ICU بیمارستان کاشانی منتقل می شود. انتظار یک هفته به طول می انجامد و وقتی دکترها از بازگشتنش ناامید می شوند خود خانواده قصری پیشنهاد می دهند که اعضایش را اهدا کنند.

از مادرش پرسیدم به خاطر چی شما خودتان پیشنهاد دادید؟ خانم قصری جواب داد: عاليه حدود 6 ماه پیش وقتی از طریق رسانه ها اطلاعاتی در مورد فرم و مراحل اهدای عضو شنیده بود اصرار داشت که برویم و فرم اهدای عضو بگیریم. من از روی مهر و محبت مادرانه به او گفتم این چه حرفی است که می زنی؟ باور کردنی نبود که 6،7 ماه بعد این حادثه برایش اتفاق افتاد و ما هم چون می دانستیم که خودش خواهان اهدای اعضای بدنش بود خودمان پیشنهاد دادیم و فرم های مربوطه را امضا کردیم.

حالاعالیه قصری کارشناس علوم سیاسی از دانشگاه اصفهان و قبول شده کارشناسی ارشد علوم سیاسی در کنار عمو و دایی شهیدش آرمیده است و یک زن 32 ساله از کلیه و یک مرد و یک پسر 8 ساله از کبد او استفاده می کنند. از پدر عالیه در مورد اینکه حالا چه احساسی دارید پرسیدم و گفت وقتی که او راضی است ما هم راضی هستیم چون خواسته خودش بود و ما این کار را به خاطر خودش و رضای خداوند انجام دادیم.

خانواده قصری البته درد دل هایی هم داشت. مي گفتند در مراسم ترحیم فرزندشان فقط امام جمعه حاج آقا سالمی شرکت داشته و البته نماينده آقای ابطحی هم در نطق پیش از دستور 23 خرداد که در مورد حادثه باغ صحبت می کرد هنگامی که در مورد اهدای عضو یک خمینی شهری به او اطلاع می دهند این خبر را به نمایندگان می رساند و از این عمل خداپسندانه تجلیل می کند. اين خانواده انتظار داشتند برای کم رنگ تر کردن حادثه باغ، فرماندار یا نماینده يا شهردار و ديگر مسؤولین شهرستان از جمله بنیاد شهید در مراسم آنها حضور پیدا می کردند. و دیگر اینکه مادر خانواده از اینکه ایرنا مطلبی به عنوان اصفهانی بودن عالیه قصری درج کرده بود ناراحت شده و گفت تمام مطالب در خبر درج شده اشتباه بود و ما هم نسبت به درج این خبر به این گونه اعتراض داریم.

از خانواده قصری خداحافظی کردیم و هنگام بیرون آمدن از خانه شان فکر کردم که چگونه می شود به درستی از این خانواده ها تجلیل کرد، شاید با برگزاری یک همایش چند ساعته در شهر بتوان صدای ایثار را در شهر طنین انداز کرد.