مسؤولان نخوانند... / 50

ارسال در در شهر

m-nakhanand- دونه چرکین باغ خمینی شهر!

- خانواده موقت!

- فقط زورتون به خمینی شهر میرسه!

 

- و ...

 


نیازمندیهای این شماره!

ما دیگه از مسؤولان زحمتکش توقعی نداریم. اونا سرشون به خدمت ­رسانی(!) گرمه. به یه نفر آدم جیگردار نیاز داریم تا بره و حق مردم خمینی­ شهر را در بیاوره و سینمامون را برگردونه!

 

***

 

دونه چرکین باغ خمینی شهر! 

یکی از نظرات کاربران سایت‌های اینترنتی در مورد «جنایت باغ» توجه مرا جلب کرد. نوشته بود: آهای ....! اون روز که بودجه خمینی‌ شهر را قلوپ قلوپ می ‌خوردید و یه دلستر هم روش، باید احتمال می‌ دادید که این بی ‌مهری‌ ها تبدیل به دونه چرکینی می‌ شه که تو باغ ‌های خمینی‌ شهر سر باز می ‌کنه!

 

خانواده موقت! 

ظاهراً در راستای سنت حسنه «ازدواج موقت»، بدعت عجیب «خانواده موقت» ایجاد شده. این روزا هر سایتی را مي ‌بینی در مورد خمینی ‌شهر «جنایت باغ» را می‌ گه و بقیه مسائل این شهرستان را بی خیال می ‌ش. یکی از موارد عجیب این سایت ‌ها اینه که بعضی از اونا اظهار می ‌کنند که این مهمانی «خانوادگی» بوده. فکر کرده‌ اند اگه چند نفر دور هم جمع باشند و چند تاشون خانواده باشند، دیگه مهمونی می ‌شه خانوادگی! این رسانه ‌ها یا معنی خانواده را نمی‌ دونند یا واسه اینکه خبر را داغ کنن، می‌گند خونواده. درحالی که تو مکتب اسلام و اصلاً تو عرف ایرانی خانواده واژه مقدس و پرمعناییه. تازه اگه همشون خانواده بودند که ترسی از پلیس نداشتند و مهمانی‌ شون را در بیرون شهر برگزار نمی ‌کردند. بعضیا بیخود این واژه مقدس را می ‌آورند وسط تا قربانیان را تبرئه کنند درحالی که اونا هم بقول امام جمعه همچین علیه ‌السلام نبوده ‌اند. والسلام!

 

رسانه­ های بی­انصاف!

از قدیم گفته‌اند اگه لجنزار را هِی هم بزنی بوش بیشتر می ‌شه. چه خبره؟ یه عده اراذل و اوباش حمله کرده ‌اند و جنايتي آفريده اند. حالا تلویزیون داره هر شب می ‌گه مخصوصاً بخش خبری 20:30 که مخاطب زیادی داره. رسانه ‌ها اگه باانصافند بیان موارد مثبت شهرستان را توی بوغ و کرنا کنن. یا نه اصلاً بیایند مشکلات شهروندان مثل تصادفات جاده مرگ و کمربندی را به گوش مسؤولان برسونن. خدا نکنه اگه دستانی پشت پرده باشه!

 

***

 

فقط زورتون به خمینی شهر میرسه! 

این همه داد و هوار رسانه ‌ای به پا کرده‌ اند که انگار همه جای ایران مدینه فاضله است و خمینی ‌شهر شده جوجه اردک زشت! درحالی که کلاغه یه خبرهایی داده که تو شهر اصفهان و تهران و اینا یه جنایاتی اتفاق می ‌افته که نگو! تو کرج و ورامین و شاهین ‌شهر و خیلی از شهرهای دور و بر که رسانه ‌ای هم نشدند. فقط زورتون به خمینی‌شهر می‌رسه.

 

***

 

یه بوم و دو هوا! 

به تازگی یکی از شهروندان خمینی‌ شهری به نام خانم «عالیه قصری» 24 ساله  بر اثر سانحه اسفناک رانندگی دچار مرگ مغزی شده، و خانواده ‌اش در اقدامی نیکوکارانه اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردند. رسانه‌ها اعلام کردند که شخصی از «اصفهان» این اقدام نیکوکارانه را انجام داده است. عجب یه بوم و دو هواییه. آخه بی ‌انصاف! چطوریه که اعلام می ‌کنید جنایت اخیر تو «خمینی‌ شهر» اتفاق افتاده ولی این کار نیکوکارانه را به نام «اصفهان» مصادره می ‌کنید؟

 

***

 

با 200 تومن چه می شه کرد؟ 

با 200 تومن چه می ‌شه کرد؟ می ‌تونید یه پفک کوچولو واسه بچه ‌تون بخرید. فردا هم یه 200 تومن دیگه و یه پفک دیگه و همینطور هر روز تا می ‌شه دو هفته و 2800 تومن. خب! بنده خدا! از این پولی که خرج بچه ‌ات می‌کنی 200 تومنش را بده نشریه «فرصت» بخر اون دو هفته يك بار. بهتر نیست!

 

شتر در خواب بیند پنبهدانه! 

همین دو ماه پیش بود که کاشانی‌ها جشنواره ملی «سپیده کاشانی» را با کلی دَبدَبه و کَبکَبه برگزار کردند و با فاصله یه ماه یه جشنواره ملی دیگه برگزار کردند به نام «نخستین جشنواره ملی گل محمدی» که از تلویزیون شبکه سراسری پخش شد. تو این جشنواره مسؤولان مهمی شرکت کردند ازجمله دكتر نسرين سلطان‌خواه معاون علمي و فناوري ریاست جمهوری.

یعنی کاشانی ‌ها فقط امسال تا بحال دو تا جشنواره ملی برگزار کرده‌اند اما ما چی؟ توی 40-30 سال اخیر هنوز نتونسته ‌ایم یه جشنواره کوچولو برگزار کنیم؛ با اینکه خمینی ‌شهر این همه پتانسیل در همه زمینه‌ ها داره مثلاً می ‌شه جشنواره گل شب ‌بو، جشنواره سیبری و گلابی، جشنواره سنگ‌ های ساختمانی و تزئینی و... برگزار کرد. این برنامه ‌ها را می ‌شه برگزار کرد ولی با این مسؤولانی که ما داریم به قول معروف شتر در خواب بیند پنبه ‌دانه! آیا مسؤولان اینقدر به فکر خدمت ‌رسانی به مردمند که از این چیزا غافل می‌ مونند؟ یا اینکه بلد نیستند این قبیل کارها را بکنند؟ اگه مسؤولان کاشان واقعاً مسؤولند، پس مسؤولان خمینی ‌شهر چی هستند؟ آهای مسؤولان کاشانی! یه توک پا بیایید خمینی‌شهر به مسؤولان ما هم یاد بدید چطوری می ‌شه از اینجور برنامه‌ ها برگزار کرد!

 

اختلاف تا کجا! 

به مناسبت میلاد امام علی (ع) بیش از 80 طرح عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ورزشی در منطقه 8 اصفهان یعنی طرف ‌های خانه اصفهان با هزینه ‌ای افزون بر 28 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. بله! 28 میلیارد تومان یعنی یه چیزی بیشتر از بودجه امسال شهرداری خمینی‌ شهر. ببین بودجه تو اصفهان چه ‌ها می‌ کنه که یه روزه اینقدر افتتاح می‌ شه؟! بابا! ما که بخیل نیستیم اما اختلاف تا کجا؟ راستی! این بودجه ‌ها از کجا می‌آید؟ از عوارض سنگبری ‌های خمینی ‌شهری ‌ها یا....

 

اوضاع گاراژوار فرمانداری! 

20 دي ماه 1384  تا21 خرداد 1390 میشه 5 سال و 5 ماه و این مدت زمانی بود که حسينعلي حاجي فرماندار شهرستان کاشان بود. این را مقایسه کنید با شهرستان خمینی‌ شهر که جمعیتش با اختلاف کمی با کاشان برابره. 4 فرماندار در 5 سال. یعنی اینجا هر یه سال یه فرماندار عوض می ‌شه! با این اوضاع گاراژوار فرمانداری کسی نباید توقع پیشرفت داشته باشه.

حالا این تغییر فرمانداری وقتی جالب ‌تر می‌شه که بعد از اینکه حاجی خودش استعفا داد، عليرضا جوادي به عنوان فرماندار جديد شهرستان کاشان منصوب می ‌شه. علیرضا خان هم از خطه نجف‌ آباده. البته بعضیا منکر این قصه ‌اند اما به هر حال این انتساب غیربومی بر شهرستان داد بعضی از کاشانی‌ ها را درآورده. البته ما با تعصب بیجا موافق نیستیم ولی خداییش تو شهرستان خمینی‌شهر چند درصد مدیران و مسؤولان بومی و از خود خمینی ‌شهر هستند؟