مراسم تجلیل از معلولان شهرستان برگزار شد

ارسال در در شهر

به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلول، با تأخیر اندکی مراسم جشن همراه با تجلیل از معلولان خمینی شهر در سینما فرهنگ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، هر ساله در روز جهانی معلولان اداره بهزیستی شهرستان مراسمی جهت تجلیل از روشندلان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی ذهنی برگزار می کند که امسال با سبک و سیاق خاصی در قالب جشن در سالن سینما فرهنگ انجام شد.
در این مراسم غیر از مسؤولان اداره بهزیستی و انجمنهای مختلف معلولین، مسؤولان فرمانداری، شهردار، اعضای شورای شهر و برخی مدیران ادارات شهرستان شرکت کردند که این نشان دهنده اهمیت ایشان به این قشر محترم جامعه می باشد.
اجرای موسیقی سنتی، گروه سرود ناشنوایان، گروه سرود نابینایان و معلولان جسمی حرکتی و اجرای برنامه های شاد و متنوع نمایشی از جمله برنامه های این مراسم بود.
در پایان از معلولان موفق و قهرمان در زمینه های قرآنی، علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری که اخیراً حائز رتبه های برتر کشوری شده بودند، تجلیل به عمل آمد.
از نکات قابل تأمل برای مسؤولان بحث مناسب سازی معابر و ساختمانها برای معلولان است چرا که مثلاً سالن برگزاری مراسم، مناسب سازی نشده بود و معلولان ویلچری جهت تجلیل نمی توانستند بالای سن حاضر شوند.
همزمان در راهروی ورودی سالن نمایشگاه کوچکی از دستاوردها و صنایع دستی معلولان در معرض دید همگان قرار داشت.
گفتنیست شهرستان خمینی شهر بیش از 6هزار و ۵۰۰ نفر معلول دارد.