تکمیل کمربندی جدید خمینی شهر از سرگرفته می‌شود

ارسال در در شهر

عملیات ساخت و تکمیل کمربندی خمینی شهر به عنوان یکی از طرح های مهم راهسازی استان اصفهان، پس از چهار ماه توقف و حل اختلافات به زودی از سرگرفته

می شود. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی، جلسه ای با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرماندار خمینی شهر و مسئولین مهندسی رزمی ۴۰ سپاه صاحب الزمان (عج) به این منظور برگزار شد تا مشکل چندساله ادامه احداث کمربندی خمینی شهر بررسی شود. در جلسه مذکور مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: مشکلات و موانع در مسیر این طرح حل شده و برای ادامه احداث تقاطع کمربندی خمینی شهر باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا با همکاری و همگامی مشکل احداث این کمربندی رفع شود.


حجت اله غلامی با اشاره به تصادفات منجر به جرح و فوت در بلوار آزادگان افزود: با احداث این کمربندی که چندین سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد، می توان در راستای اقتصاد مقاوتی حرکت کرد زیرا هم تصادفات کم می گردد و هم در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.


وی در ادامه گفت: این وظیفه خطیری است که بتوان از وقوع تصادفات مرگبار در شبکه راه ها جلوگیری کرد.


مجتبی راعی فرماندار خمینی شهر نیز در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت تکمیل طرح در کاهش تصادفات، تعامل و همراهی را برای ادامه تکمیل جاده مذکور خواستار شد.


گفتنی است جاده کمربندی جدید خمینی شهر به طول ۲۰ کیلومتر در دو باند، از حدفاصل دانشگاه آزاد خمینی شهر ورودی چشمه لادر آغاز و به پل سلیمان خاطر در محور آزادگان ختم می گردد. عملیات اجرایی این جاده از سال 1386 آغاز و قرار بود در سال 1388 کامل شود. هدف از احداث این جاده کاهش تردد در منطقه مسکونی و کاهش تصادفات جاده کمربندی، بهسازی وضعیت عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی در بخشی از بزرگراه آزادگان، میدان استقلال و بلوار دانشگاه صنعتی اصفهان تا خمینی شهر و ایجاد دسترسی به شهرک صنعتی الکترونیک و پایانه باربری های خمینی شهر می باشد.

تکمیل این جاده بارها با موانعی از جمله اختلاف با پادگان شهید موذنی روبرو شده که در سال 1390در پی حل اختلافات سپاه و دستگاه مجری طرح دو باند این جاده در دو مرحله و در دو دولت افتتاح شد. در ادامه تکمیل کمربندی جدید احداث تقاطع غیرهمسطح و پل روگذر به شهرک برق و الکترونیک با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال در بهمن 1395 آغازشد و قرار بود تابستان امسال کامل شود که این طرح ها هم به دلیل اختلاف برسرمالکیت به تعطیلی کشیده شدند و اکنون پس از جلسه مذکور اعلام شده است با همکاری و همراهی سپاه عملیات تکمیل جاده کمربندی جدید خمینی شهر پس از گذشت 10سال از شروع کار و فراز و نشیب های پیش آمده، مجددا از سرگرفته می شود.