نماز جمعه را تضعیف نکنید

ارسال در در شهر

تعطیل نکردن نماز جمعه، حوادث تروریستی اخیر و سند 2030 از جمله مطالب مهم دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان 1396 بود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با تأکید بر اینکه نباید نماز جمعه را تضعیف کرد، گفت: امسال 21 ماه رمضان با روز جمعه مصادف شده است. مباد در این روز نماز جمعه را تضعیف کنید و بخواهید آن روز را بجای نماز جمعه در مسجد نماز جماعت برگزار کنید. به بهانه هایی مانند اینکه می خواهیم در این روز برای مخارج مسجد پول جمع آوری نمایم. یا اینکه می خواهیم در مسجد خودمان عزاداری کنیم. اینها عذر موجهی نیست.


نماینده ولی فقیه با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در مرقد امام(ره) و ساختمان مجلس چند نکته را متذکر شد و گفت: تروریستها و حامیانشان بدانند ملت ایران تروریست را 38 سال قبل تجربه کرده است. ما در اثر ترور شخصیتهای مهمی از جمله شهید مطهری، بهشتی، رئیس جمهور و نخست وزیر کشور را، شهدای محراب و صدها نفر را از دست داده ایم. ملت ما سرسختانه ایستاده است و اراده ملت با این ترقه بازیها سست نخواهد شد.


استاد حوزه و دانشگاه با توضیح ابعاد مختلف سند 2030 تصریح کرد: یکی از سیاست بازیهای غربیها اینست که فرهنگ خودشان را به کشورهای شرقی مخصوصاً مسلمان تحمیل کنند و به این نتیجه رسیده اند که تغییر فرهنگ را باید از بچه های دبستانی و از آموزش و پرورش شروع کرد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به سخنان مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: وی در دیدار معلمان نکاتی فرمود که اولاً چرا سند تحول آموزش و پرورش اجرایی نمی شود؟ ثانیاً ما خودمان سند آموزشی داریم، چرا باید سندی که مربوط به غربیهاست، قبول کنیم؟