قطاری برای اوتیسمِ «آبی»

ارسال در در شهر

قطار آگاهی رسانی بیماری اوتیسم به راه افتاد.به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در دومین روز از هفته اوتیسم و به منظور آشنایی شهروندان با این بیماری، قطار اوتیسم به راه افتاد.
مسؤول مرکز اوتیسم خمینی شهر با اشاره به این که 15 نفر از بچه های اوتیسم این مرکز براین قطار سوار بودند گفت: هر یک از این بچه ها را یک مربی همراهی می کرد و مسیر حرکت از شهرداری به سمت فرمانداری، دفتر امام جمعه و اداره آموزش و پرورش بود.
کشاورز ضمن اشاره به هدف از راه اندازی این قطارکه مطرح شدن اسم «اوتیسم» بودآفزود: از بادکنک ها و نمادهایی به رنگ آبی به عنوان نشانه این بیماری استفاده کردیم تا شهروندان با دیدن این رنگ به یاد «اوتیسم» بیفتند.
وی ادامه داد: وقتی که اسم اوتیسم مطرح شد و مردم نسبت به آن حساس شدند، می توانند اطلاعات آن را به وسیله متن های راهنمای ما یا از طریق فضای مجازی دریافت کنند.
کشاورز با اشاره به این که مرکز اوتیسم بیش از یک سال است که آگاهی رسانی در این زمینه را انجام می دهد افزود: در طول این مدت تعداد افراد ثبت نام شده در این مرکز از 30 به 75 نفر افزایش پیدا کرده است.
گفتنی است این برنامه با همکاری اداره بهزیستی، موسسه خیریه اوتیسم و جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهر در سطح شهر اجرا شد. همچنین ۱۰ نفر از اعضای داوطلب جوانان جمعیت هلال احمر خمینی شهر در این برنامه بشر دوستانه مشارکت داشتند و ضمن همراهی با کودکان مبتلا به اوتیسم به معرفی این مرکز خیریه و اخلال ناشی از این بیماری اشاره نمودند. توقف در اداره آموزش وپرورش و اداره بهزیستی شهرستان از دیگر برنامه های این روز بود.
شایان ذکر است سرپرست فرمانداری و امام جمعه ضمن آشنایی با فعالیت های این مرکز از این حرکت درجهت فرهنگ سازی وشناخت به موقع این بیماری و پیشگیری از گسترش آن حمایت نمودند.