بخش دوم بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان افتتاح شد

ارسال در در شهر

مرحله دوم بازار گل و گیاه سپاهان بالغ بر 5 هزار مترمربع سازه در زمینی به مساحت 11 هزار و 500 مترمربع شامل سالن گل های فصلی و فضای باز با 30 واحد غرفه فروش گل و گیاه، با حضور استاندار افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، استاندار در این آیین با اشاره به اینکه خمینی شهر، شهر گل ها و زیبایی ها، شهر صنعت و کشاورزی است، ابراز کرد: امیدواریم هر روز در شهرستان خمینی شهر شاهد افتتاح و بهره برداری یا شروع طرح های خدماتی، عمرانی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف باشیم و این شهرستان هرچه زودتر به مرحله ای برسد که در شان مردم خوب و ولایتمدار و با فرهنگ خمینی شهر است.


زرگرپور با بیان اینکه این بازار در بخش اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی و تولید داخلی در منطقه موثر است، گفت: اقتصاد مقاومتی باید عدالت محور، مردمی، درون زا و برون نگر باشد که این ویژگی ها محورهای اقتصاد مقاومتی هستند.


وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نیازی به امکانات و ابزار خارجی ندارد و می توان محصولات آن را صادر کرد، اضافه کرد: این بازار می تواند تولیدات گل و گیاه را در داخل و خارج کشور ارائه دهد و باید موانع و مشکلاتی که بر سر راه سرمایه گذارانش است، رفع شود.

eftetah1
استاندار تصریح کرد: خمینی شهر رابه عنوان  پایتخت گل شب بو می شناسند که امید است روزی برسد که این شهرستان به پایتخت صادرات گل ایران تبدیل شود.


مدیر بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان نیز در ادامه گفت: بخش دوم بازار گل بالغ بر 5هزار متر سازه در زمینی به مساحت 11 هزار و 500 متر شامل سالن گل های فصلی و فضای باز با 30 واحد غرفه فروش گل و گیاه که تولید غرفه داران است به مراجعه کنندگان عرضه می شود.


آدینه افزود: همچنین موتور خانه که وظیفه سرمایش و گرمایش مجموعه را بر عهده دارد در بخش دوم تکمیل شد و این بخش با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.


وی ادامه داد: مرحله اول 200 فرصت شغلی ایجاد کرد و با تکمیل بخش دوم به 250 فرصت شغلی دست یافتیم و این بازار به مجموعه ای تفریحی در فضایی آرام تبدیل شده است و درصدد راه اندازی مرکزی علمی آموزشی در این بازار بین المللی هستیم.


این سرمایه گذار بخش کشاورزی با بیان اینکه بازار گل و گیاه سپاهان 130سهامدار دارد، گفت: ظرفیتی در بازار گل به وجود آمده که می تواند سالیانه 150میلیون گل شاخه بریده به متقاضیان توزیع کند و در بخش گل های گلدانی 30 میلیون گلدان در سال عرضه کندو  این وضعیت تنها 30 درصد ظرفیت بازار گل و گیاه سپاهان است.