کاهش 20 درصدی تصادفات در خمینی شهر

ارسال در در شهر

جلسه شورای ترافیک در فرمانداری تشکیل شد. به گزارش خبرنگار فرصت ، این جلسه با محوریت معاینه فنی شهرستان خمینی شهر و مسائل ترافیکی شهرستان و با حضور سرگرد مهدی پاکروان فرمانده راهور خمینی شهر و شورای ترافیک برگزار شد که در این جلسه به 6 لایحه ی مهم مصوب و پیشرفت های این لایحه ها در مراحل اجرایی شدنش پرداخته شد.


پل شهید لری اولویت آسفالت
در خصوص اجرا و نصب پالور هایی کاهش تصویری توسط شهرداری خمینی شهر مقرر شد پیش از هرگونه اقدام با نیروی انتظامی و پلیس راهور هماهنگ گردد.مهندس وطن خواه مسوول ترافیک شهرداری این باره گفت: این مورد در مراحل انجام است. در خصوص اصلاح طرح هندسی سه راهی گلزار مطرح و مقرر گردید در صورت هماهنگی با راهور و ایمن سازی اجرایی گردد، که در این خصوص نماینده کوشک توضیح داد که بازدید اولیه این لایحه انجام گرفته ولی فعلا اجرایی نگردیده است.


در این جلسه پروژه پل شهید لری دانشگاه آزاد در اولویت برای آسفالت قرار گرفت. طائی در این خصوص گفت: ما منتظر مساعد شدن آب و هوا هستیم تا به دنبال آن با همکاری شهرداری پروژه اجرایی گردد. در این زمینه مهندس وطن خواه تاکید کرد به دلیل این که این مسیر پر تردد است امکان بسته شدن آن بیشتر از یک هفته وجود ندارد و باید قبل از شروع اجرایی شدن آن کارشناسی ها انجام گیرد و در اجرای آن تسریع گردد. وی در ادامه تصریح کرد با ایجاد دور برگردان و سرعت گیر این پروژه اجرایی خواهد بود. وی در ادامه افزود: طرح هم سطح سازی میدان دانشگاه آزاد در حال اتمام است و در مرحله ی جدول گذاری است.


طرح احداث مرکز معاینه فنی شهر درچه
سازماندهی سرعت گاه نزدیک فرمانداری و جا به جایی ایستگاه اتوبوس مقابل فرمانداری توسط شهرداری خمینی شهر موضوع بعدی جلسه بود.
رضوانی فرماندار خمینی شهر در این مورد اشاره کرد ما یک سری نقاط حادثه خیز را به شورا اعلام کردیم که بسیاری از آنها اجرایی نشده است و خواهش من این است که این نقاط پر حادثه هرچه سریعتر رفع مشکل شود.

 

در ادامه جلسه با کلیات طرح احداث مرکز معاینه فنی شهر درچه موافقت شد و مصوب گردید با نظر راهور شهرستان اجرا گردد. مسوولین مربوطه در این خصوص افزودند کلیات طرح پذیرفته گردیده ولی محل احداث آن مناسب نیست و باید تغییر پیدا کند. موضوع دیگر نصب بیلبورد تبلیغاتی مقابل روستای قلعه امیریه که با ورود شرکت برق و تقاضای هزینه ی بالای این شرکت فعلا اجرایی نشده است.

 

کاهش 20 درصدی تصادفات در خمینی شهر

در ادامه سرگرد پاکروان از دغدغه فرماندار در بحث کاهش تلفات تشکرکرد و گفت: طی درخواست فرماندار در مورد شناسایی نقاط پر خطر در هشت ماه گذشته ما اقدام به شناسایی این نقاط کرده و راهکار هایی جهت کاهش تلفات آن اندیشیده ایم.
وی افزود: شاخص کاهش تلفات 10 درصد است که خوشبختانه ما20 درصد کاهش تصادفات داشته ایم و در خصوص راه کارها چون اکثر تصادفات ما در بحث موتور سوار است قرار بر این شد که خیابان های پر تردد مثل خیابان بوعلی را انتخاب کرده و با نصب تابلو و بنر تردد موتور سوار بدون کلاه مهار گردد. راهکار دیگر فرهنگ سازی است که ماموران راهنمایی رانندگی در 6 نقطه تعیین شده مستقر گردند و موارد را به رانندگان تذکر دهند. مورد دیگر بحث کنترل خودرو های سنگین است که تاکنون 20 تا 30 درصد انجام گرفته است و تدابیر اندیشیده شده در این مورد اخذ مدرک رانندگان متخلف توقیف وسیله تا 3 روز و افزایش جریمه های مربوط به تردد این خودروها در شهر است. چرا که جریمه تردد کامیون در شهر 20 هزار تومان و جریمه موتور سیکلت بدون کلاه 60 هزار تومان است و چنان که مشخص است این گونه جریمه ها عادلانه و مناسب نیست.


وی در ادامه افزود: راه اندازی دور برگردان در سه راهی درچه هنوز انجام نشده است و پیشنهاد من این است پیش از رسیدن به فصل گرما و ترافیک های سنگین این ناحیه اقدامات لازم انجام گیرد.


احتمال ریزش گسل گردنه دوشاخ

در پایان به این نکته اشاره شد که در گردنه ی دو شاخ گسلی وجود دارد که احتمال ریزش آن با توجه به بارندگی ها وجود دارد. و وجود دکل فشار قوی در آن قسمت بحث اجرایی شدن ایمن سازی جاده را ناممکن کرده است و به دلیل این که اداره برق اعتقادی به جا به جایی این دکل و احتمال ریزش گسل ندارد تاکنون اقدامی صورت نگرفته که در این خصوص فرماندار اذعان داشت شما درخواست خود را کتبا به مسوولان مربوطه اظهار کنید ما نیز پیگیر خواهیم بود.


از مطالبات فرماندار در این جلسه از مسوولین مربوطه می توان به تسریع در انجام طرح ها قبل از نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش حجم کاری نهاد ها اشاره کرد. تاکید دیگر فرماندار بر این بود که قبل از تصویب هر طرحی از قبل کلیه موارد کارشناسی آن انجام گیرد و بعد در جلسات عنوان گردد.


گفتنی است در این جلسه عکافیان معاون فرماندار، ترابی بخشدار خمینی شهر، محمدی مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی و دیگر مسوولین ذیربط حضور داشتند.