باید گفتمان انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم

ارسال در در شهر

اولین جلسه ستاد دهه فجر و همچنین برنامه ریزی 9 دی، با حضور فرماندار، بخشدار، امام جمعه شهر کوشک  و سایر مدیران شهرستان یا نمایندگان آنان در محل فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین فرماندار در این جلسه ضمن اشاره به ورود انقلاب به 38 امین سال پیروزی اش بیان داشت: ما باید گفتمان انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم.
احمد رضوانی امام خمینی (ره) را اولین و مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امام (ره) قاطعیت فراوانی داشت.
وی یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب را حضور آحاد مردم در همه صحنه ها عنوان کرد و همچنین اعلام کرد که شعار دهه فجر 95، «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه ساز امنیت پایدار و اقتصاد مقاومتی» است.
فرماندار افزود: ایران نسبت به کشورهای دیگر علی الخصوص کشورهای همسایه در امنیت زیادی به سر می برد و این امنیت مرهون امام و رهبر و جانفشانی های شهداست. اقتصاد مقاومتی هم که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است به ما کمک می کند که در صورت تمدید تحریم ها بتوانیم فعالیت های اقتصادی را پیش ببریم.
رضوانی از امیدآفرینی برای مردم، دشمن شناسی، وحدت و همبستگی مردم به عنوان چندین عامل مهم برای محقق شدن شعار دهه فجر نام برد و افزود: ما هدف مشترکی داریم و برای رسیدن به آن هر کدام یک عقیده و راهی داریم. هر کسی که به رهبری و نظام انقلاب اسلامی ایران اعتقاد دارد جزو این کشور است. تنها چیزی که باعث پیروزی ما شد وحدت است و وقتی ابرقدرت ها ببینند مردم ما علی رغم اختلاف سلیقه وحدت دارند عقب نشینی خواهند کرد.
وی همچنین به تشکیل 17 کمیته برای این ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: در دهه فجر باید دستاوردهای نظام را جلوه دهیم نه دستاورد این دولت یا آن دولت را.
امام جمعه شهر کوشک یکی از حضار این جلسه بود که به مردمی بودن این مراسم تاکید کرد.
حجت الاسلام هاشمی گفت: این شور و نشاط باید از دل خانه ها به پا خیزد و به خیابان ها بریزد نه صرفا از ادارات.
وی همچنین پیشنهاد داد که برای جنبه عبادی این مراسم، تفسیر سوره فجر در ادارات و مدارس برگزار شود. همچنین پاسخ به شبهاتی که اخیرا در خصوص شخصیت امام راحل (ره) یا وضعیت معیشت آسان قبل از انقلاب و معیشت سخت بعد از انقلاب مطرح می شود، از دیگر پیشنهادات وی بود.
گفتنی است حاضرین در این جلسه هر کدام به بیان پیشنهادات و قسمتی از برنامه های خود برای مراسم 9 دی و دهه فجر پرداختند و قرار شد برنامه های خود برای 9 دی و دهه فجر به ترتیب تا دوم و سی ام دی ماه ارایه دهند.