افتتاح نمایشگاه اولین جشنواره سراسری عکس سفیران شهر

ارسال در در شهر

نمایشگاه اولین جشنواره سراسری عکس سفیران شهر" تاکسی و تاکسیران از دریچه دوربین" با حضور مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، شهردار و چند تن از اعضای شورا، مدیران عامل تاکسیرانی، تاکسیرانان و هنرمندان در نگارخانه خانه تاریخی مجیر 24 آذر ماه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرصت، در این نمایشگاه آثار منتخب مسابقه سراسری عکس سفیران شهر که به همت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خمینی شهربرگزار شده است، در معرض دیدعموم گذاشته شده است.

دبیر جشنواره در ابتدای این برنامه گفت: جشنواره سراسری عکس سفیران شهر اولین جشنواره ایست که با موضوع خاص تاکسی و تاکسیرانی در سطح کشور برگزار می شود. با توجه به این موضوع که از نظر هنر عکاسی به این موضوع خاص پرداخته نشده بود، تیم اجرایی را در نظر گرفتیم و با کمک این دوستان 4 گشت عکاسی در سطح کشور اجرا نمودیم که از همه استان ها با ما همکاری کردند. نوراله کیانی در ادامه افزود: از 18 استان کشور حدود 500 قطعه عکس از 26 عکاس به جشنواره ارسال شده است که پس داروی آثار ارسالی 31 اثر به نمایشگاه راه یافته است. همچنین در مراسم اختتامیه این جشنواره به 3 اثر برگزیده نهایی جوایزی اهدا خواهد شد.


مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور نیز در بخشی از برنامه گفت: طبق آخرین آمار ما توانسته ایم 35000 تاکسی را در سطح کشور نوسازی کنیم و این گام نخست است. ما باید خدمت رسانیمان را به مردم افزایش دهیم. در تهران گروه هایی در فضای مجازی وجود دارند که دراین زمینه فعال اند. ما باید برای تاکسیران هایمان این فضا را ایجاد کنیم که وارد این عرصه شوند و در سفر برگشتشان برای آنها مسافر پیش بینی شود.


دکتر طبیبی در مورد نمایشگاه عکس سفیران شهر گفت: به نظر من این نمایشگاه یک نگاه خیلی ویژه ای به مردم و تاکسیران دارد و این ارتباط را می تواند تقویت کند که بسیار با ارزش است. وی در مورد سرویس های مدارس گفت: ما حامی این مجموعه هستیم و براساس تصویب نامه های دولت سرویس های ویژه دانش آموزان صرفا گروه هایی هستند که عضو سامانه سپند هستند و نرم افزاری که آقای راشدفر در گردهمایی قبلی ارائه کردند قابل اتصال به این سامانه می باشد.


وی در ادامه افزود: ما سامانه دیگری به نام سپاس برای گردشگری راه اندازی کرده ایم که با استفاده از این سامانه زمانی که تاکسی از نقاطی از شهر که آثار باستانی یا جاذبه های گردشگری دارد می گذرد، اطلاعات این مکان توسط سیستم ماشین برای مسافر گفته می شود و این یک ارزش افزوده است.


شهردار ضمن اشاره به موزه مشاهیر واقع در خانه تاریخی مجیر و بزرگان و نخبگان خمینی شهر گفت: یکی از دلایلی که شهر ما در طی این سالها چندان دیده نشده نزدیکی اش به اصفهان است اما با تلاش و همفکری مسوولین پیشرفت های زیادی در گوشه و کنار شهر حاصل شده است. وی ضمن اشاره به اجرای آقای ملک پور مجری توانمند برنامه گفت: ایشان وآقای عمادی(خاله خانوم) از چهره های هنری شهرستان هستند که حضورشان در حرفه تاکسیرانی نشانگر سطح و توانمندی های شهرستان ماست.


حاج حیدری در ادامه افزود: حجم ترافیک شهری یکی از مشکلاتی است که هم آلایندگی و هم بیماری ها را در پی دارد، قطعا اگر ما فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را داشته باشیم این مشکلات کاهش خواهد یافت. ما در خمینی شهر در حال حاضر امکان استفاده از مترو را نداریم پس باید در زمینه تاکسیرانی بیشتر برنامه ریزی کنیم و به دغدغه ها و مشکلات این عزیزان بیشتر توجه و رسیدگی کنیم.


گفتنیست در این مراسم میهمانان ویژه ای از جمله استاد هاشمی نسب عکاس پیشکسوت حضور داشتند.