اسناد مالکیت امامزادگان به زودی صادر می شود

ارسال در در شهر

9 بقعه امامزاده در شهرستان خمینی شهر وجود دارد که تمامی آنها با اداره اوقاف در ارتباطند و به زودی سنددار می شوند و اسناد مالکیت امامزادگان صادر می گردد تا در آینده دچار مشکل نشوند.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این وعده ای بود که ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در همایش هیئت امنا، مدیران و خادمان بقاع متبرکه بیان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی در ادامه به فعالیت های فرهنگی، قرآن و عمرانی بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: توسعه رواق حضرت رسول(ص) و ساخت زائرسرا در امامزاده سید محمد(ع)، ساخت مسجدی در امامزاده سید نجم الدین(ع)، مسطح کردن قبور و ایجاد صحن زیبا در امامزاده سید ابراهیم(ع) فروشان، نصب ضریح زیبا در امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران، آغاز ساخت نمای گنبد امامزاده حمیده و رشیده خاتون درچه و کاشیکاری سردر امامزاده سید محسن(ع) تیرانچی از جمله کارهای عمرانی بقاع متبرکه است که با همکاری هیات امنا و اداره اوقاف انجام می شود.


در ادامه مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی سخنانی گفت: اینکه ما توفیق پیدا کرده ایم متولیان امامزادگان باشیم، جایگاه ویژه ای داریم که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم و بدانیم که وظیفه ما سنگین است. 


حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: امروز که داعش تصمیم دارد بقاع متبرکه را نابود کند، پی به عظمت بقاع می بریم. دشمنان می خواهند کارآمدی بقاع متبرکه را مورد هدف قرار دهند. پس چرا ما سهل انگاری کنیم؟ چرا زائر دل شکسته بیاید و درب امامزاده بسته باشد؟ ما حق نداریم فردی را از امامزاده برانیم و مانع ورود به امامزاده شویم مگر خانمی که حجاب را رعایت نکرده باشد.


وی تاکید کرد: بقعه ای کارآمد و مفید است که بتواند تاثیرگذاری بیشتری در منطقه داشته باشد و قطب فرهنگی شده باشد نه فقط مرکز فرهنگی. قطب فرهنگی یعنی همه گرایش ها را جذب کند.


حاج آقا امیری پیشنهاد داد: بقاع متبرکه باید در مباحث اجتماعی مخصوصا سبک زندگی اسلامی و بحث ازدواج ورود پیدا کنند و برنامه ریزی نمایند.
در پایان مراسم از هیات امناها و مدیران برتر، خادمان برتر و بهترین های طرح ملی حفظ قرآن کریم تجلیل شد.


گفتنی است شهرستان خمینی شهر  دارای 9 امامزاده به نام های سید محمد(ع)، سید ابراهیم(ع) فروشان، سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران، سید نجم الدین(ع) جوی آباد، سید محسن(ع) تیرانچی، امامزاده سید ابوالحسن(ع) دستگرد، حمیده و رشیده خاتون درچه، علامه میرمحمد اشرف(ع) جنب مصلای نماز جمعه و امامزاده سید اشرف(ع) خیابان هفت برادران می باشد.