امسال 15 تا 18 درصد تعداد مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته رشد داشته است

ارسال در در شهر

رئیس آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین ضمن اعلام این خبر، گفت: امسال 11220 نفرکل مسافران نوروزی، 24740 نفر روز (اسکان یک روزه) و 4240 خانواده وجود داشتند که تعداد اتاق ما نیز برای اسکان مسافران 2380 بوده است.

بدیهی در ادامه افزود: در میان این تعداد مسافر افرادی بودند که از سال های گذشته نیز مهمان شهرستان بوده و چون از نحوه پذیرایی ما رضایت داشتند امسال نیز مدارس ما را برای اسکان خود انتخاب نموده اند.

وی گفت: همانند سراسرکشور مسافران نوروزی برای اسکان در مدارس ما می توانستند با استفاده ازطریق ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

 همچنین معاون پشتیبانی و توسعه منابع آموزش و پرورش در خصوص اسکان مسافران به خبرنگار فرصت آنلاین، گفت: 47 مدرسه در قالب 346 کلاس آماده پذیرایی از مهمانان بودند که این مدارس به دو گروه الف و ب تقسیم بندی می شدند، مدارس الف که شامل 36 کلاس می شدند و در 5 مدرسه شهرستان واقع شده بودند مجهز به 2 قطعه فرش، پتو به میزان لازم مسافران و یخچال و تلوزیون در هر اتاق و مدارس ب همانند مدارس الف با این تفاوت که یخچال و تلوزیون به صورت مشترک استفاده می شد.

شاملی در ادامه افزود: پیشرفتی که امسال نسبت به سال گذشته داشتیم این بود که یک مدرسه به نوع الف مدارس ما افزوده شد و بنرهای راهنمای مسافران را در ستاد های اسکان افزایش دادیم و روزانه با پروفایل اسکان استان نقاط گردشگری استان و شهرستان را به مسافران معرفی می کردیم.

وی گفت: برای بهتر شدن شرایط پذیرایی از مسافران ما از 4 ماه قبل از شروع ایام عید جلسات مختلفی با فرماندار و اداره کل و جلسات داخلی با سازمان رفاهی تفریحی و شهرداری برگزار کردیم و با برنامه ریزی، سعی بر ارتقا کیفیت پذیرایی از مهمانان را داشتیم. در این خصوص جلسات آموزشی نیز برای خدمتکاران مدارس نیز برگزار نمودیم که طی این جلسات نحوه برخورد با مسافران و آداب معاشرت را به آنها متذکر شدیم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع از ویژگی مدارس ما نسبت به مدارس شهرستان در ایام نوروز به استفاده 25تا 30 درصدی استفاده از درمدارس خوب و نمونه اشاره کرد، که ما نمونه مدارس ج برای پذیرایی ازمسافران را در برنامه خود نداشته و به دنبال افزایش کیفیت پذیرایی ازمهمانان بوده ایم، نه افزایش تعداد مدارس واسکان مسافران بیشتر و تنها مدرسه ای که در استان تمامی کلاسهای خود را برای رفاه مسافران خالی کرده بود، شهرستان ما بود.

شاملی هدف ازاسکان مسافران را، ارتقا عزت و منزلت مسافران دانست و هدف دوم را شناساندن آثار و ابنیه تاریخی و رسم و رسومات مردم ما به تمامی هموطنان عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: امسال 3 ستاد اسکان در بختیاردشت، 3راهی ( ستاد نعمت بخش) و اداره سابق آموزش وپرورش داشتیم، که ما سعی در این ستادها استفاده از راهنماهایی که کامل تر شهرستان را می شناسند بود.

در این ستادها از نقشه ها و از بروشورهایی که ازطرف سازمان رفاهی تفریحی آماده شده بود و آثار تاریخی را به مردم معرفی می کرد استفاده می شد. وی در ادامه گفت: لازم به ذکراست که ستاد اسکان بختیاردشت در سال گذشته در نحوه برخورد با مسافران رتبه اول استان را کسب کرد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع گفت: ما سعی کردیم از مدارس واقع درخیابان های نبوی، کهندژ، و درچه و پس ازآن از مدارس بالای شهرستان برای اسکان استفاده کنیم که این کار برای کاهش بارترافیکی و دسترسی راحت تر مسافران از مناطق دیدنی ازجمله باغ پرندگان و آتشگاه و دیگرمناطق دیدنی انجام شد.

شاملی گفت: از 28 اسفند ماه تا 12 فروردین ماه از مهمانان نوروزی پذیرایی کرد که در این میان کارکنان لشکری و کشوری و نیروهای آزاد نیز وجود داشتند و ما نیز برای رفع مشکلات روزانه به مراکز استان رفته تا در صورت بروز مشکل سریعا اقدام کنیم که خوشبختانه مشکل خاصی نیز امسال نداشتیم.

وی برای ارتقا سطح کیفیت مدارس برای سال آینده گفت: درنظر داریم ازوسایل و تجهیزات به روزتراستفاده نموده و مدارس نمونه خود را افزایش دهیم.

شاملی در پایان گفت: از شهرداری منطقه 2جهت تجهیز و برپایی ستاد بختیار دشت و همکاران خود در آموزش و پرورش که درایام نوروزما را یاری نمودند تشکرمی کنم. 

وی درادامه گفت: روزاول مهربه صورت خلاقانه همکاران آموزش وپرورش با ماشین شخصی خودکه باعنوان سفیرمهرمجهزشده بود به مدارس رفته وشروع سال تحصیلی رابه همکاران ودانش آموزان تبریک گفتند.که زنگ مهرنیزدر4 مدرسه شاهدامیرخانی، کوشک، اصغراباد ودرچه به صورت نمادین باحضورمسئولان شهرستان نواخته شد.