مواظب کلاهبرداری پیامکی باشید

ارسال در قضایی و انتظامی

متن پیامک ارسالی به افراد در غالب کلی به شرح ذیل می باشد:


به مناسبت های فرا رسیدن عید .... شرکت ..... اقدام به قرعه کشی سراسری کرده که شما کاربر محترم برنده وجه نقد به مبلغ .... ریال شده اید لطفا جهت کسب اطلاع از نحوه دریافت هدیه خود با اپراتور ارسال کننده پیام تماس حاصل فرمایید.


ازآنجایی که هیچ یک از بانک‌های خصوصی، دولتی و شرکت‌ها از طریق پیام کوتاه برای برندگان اطلاع رسانی نمی‌کنند و هیچ نهادی نیز حق دریافت اطلاعات شخصی کارت‌های بانکی افراد را ندارند، لذا شهروندان باید هوشیاری لازم در این خصوص را داشته باشند.


نکات آموزشی
1- سعی کنید با بی اعتنایی به این پیامک ها خود را وسیله سوء استفاده از این افراد شیاد و کلاهبردار قرار ندهید.


2- به پیامک ها و یا تماس تلفنی مشکوک پاسخ ندهید.


3- فریب این گونه پیامک ها را نخورید.


4- شروع ارتباط معمولا با دریافت پیامک از طرف افراد ناشناس بوده و همچنین شماره هایی که دارای مشخصات جعلی می باشند.


5- جهت انتقال پول به حساب نیازی به مراجعه به عابر بانک از طرف شما نیست.


6- اگر رمز دوم اینترنتی شما فعال و در اختیار دیگران قرار بگیرد به راحتی امکان استفاده از حساب شما توسط آن ها بدون در اختیار داشتن کارت بانکی فراهم می شود.


7- با دریافت پیامک های مشکوک موضوع هر چه سریعتر از طریق فوریت های پلیسی 110 و یا پلیس فتا گزارش داد شود.


8- از ارسال اطلاعات شخصی خواسته شده از طریق پیامک خودداری نمایید.

پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر

معاون اجتماعی ناجا
رفتارهای پرخاشگرانه در قاموس افراد دین دار نیست
گروه استان ها- معاون اجتماعی نیروی انتظامی در حاشیه سفر به استان اصفهان با اشاره به حادثه اسیدپاشی این گونه رفتارها در قاموس افراد، دین دار ندانست و گفت: هر کسی که مرتکب این کار شده فاقد اخلاق و باورهای دینی و مذهبی است.


به گزارش پایگاه خبری پلیس: سردار دکتر سعید منتظر المهدی که در جمع کارکنان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان سخن می گفت، اظهار داشت: یکی از وجوه تیره و تاریک منش بشر خشونت ،هیجانات خشن و پرخاشگری است.


وی رفتارهای پرخاشگرانه را شامل کلامی، انفعالی و غیر مستقیم و رفتار فیزیکی و جسمانی عنوان کرد و اظهار داشت: اسیدپاشی که یک رفتار فیزیکی پرخاشگرانه است جزو رفتارهای وحشتناک، سبعانه و چندش آور به شمار می آید که این نوع رفتارها معمولا توسط افراد تکانشی صورت می گیرد که به صورت انفجاری و آنی تصمیم گرفته و عمل می کنند.
معاون اجتماعی ناجا گفت: افرادی که دست به چنین کارهایی می زنند افراد روان درد بوده و فاقد باورهای دینی و مذهبی و اخلاقی هستند و حتما در کودکی دارای افسردگی بوده و انتقام گیری شخصی حتما در آن وجود دارد.


این مقام مسؤول با بیان این که خیلی افراد مترصد این بودند که موضوع اسیدپاشی را به افراد دین دار و مذهبی وصل کنند عنوان داشت: این گونه رفتارهای پرخاشگرانه در قاموس افراد دین دار نیست و یقین داریم کسی که مرتکب این کار شده فاقد اخلاق و باورهای دینی و مذهبی است.


سردار منتظر المهدی بیان داشت: پلیس در موضوع اسیدپاشی اصفهان بیش از دیگران ذهنش درگیر است و ان شاء ا... با تمام امکانات و تجربیات و تجهیزاتی که در اختیار دارد و با سرنخ هایی که به دست آورده به زودی موضوع اسیدپاشی را به نتیجه خواهد رساند.


طرح تشدید مبارزه با سرقت در خمینی شهر اجرا شد
گروه استان ها، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از اجرای طرح تشدید مبارز با سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ خسرو احمدی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر بیان داشت: در یک جامعه آگاه و توسعه یافته رویکرد پلیس جامعه محور مبتنی بر عدم وقوع جرم است و اصل پیشگیری از اصول حاکم بر امنیت عمومی است که می بایست چشم انداز آینده و برنامه های تحول ساز یک جامعه مبتنی بر این اصل باشد.
سرهنگ احمدی در ادامه به اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت توسط پلیس خمینی شهر در مقابله با سارقان و مجرمان تحت تعقیب طی هفته جاری اشاره کرد و گفت: در این رابطه سه نفر سارق شناسایی و دستگیر شدند.


وی با اشاره به کشفیات این پلیس تصریح کرد: 8 فقره سرقت منزل سه فقره سرقت اماکن خصوصی و تعداد 10 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه کشف شد.
وی طرح تشدید مبارزه با سرقت در راستای امنیت محله محور را به عنوان یکی از مهمترین طرح های انتظامی در راستای ارتقای آسایش شهروندان برشمرد و خاطر نشان کرد: نتایجی که در این طرح به دست می آید همگی با همکاری و کمک مردم صورت گرفته و می طلبد در ادامه همچنان این همکاری و مشارکت وجود داشته باشد.