فرمانده نیروی انتظامی استان: 96 هزار معتاد مستمر و دارای پرونده در سطح استان شناسایی شده است

ارسال در قضایی و انتظامی

sardar-karami1فرمانده نیروی انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی با مسوولین شهر و هیئات مذهبی شهرستان خمینی شهر در مسجد ملاحیدر دیدار کرد. سردار حسن کرمی در ابتدای سخنان خود با اشاره به تفاوت جنگ سخت با جنگ نرم گفت: در گذشته جنگ نظامی به ما خسارات زیادی وارد کرد و آثار زیادی از خود به جا گذاشت و امروز ما شاهدیم دشمن با هجوم نرم خود به مبارزه مستقیم با ما برخاسته و خسارات پنهان و غیر آشکار زیادی بر بدنه جامعه ما وارد می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: امروز مقابله با اراذل و اوباش، توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و عوامل گسترش فساد اخلاقی در جامعه از مصادیق مقابله با جنگ نرم هستند و ما نباید در مقابله با جنگ نرم عقب نشینی کرده و احساس ترس کنیم.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه مبارزه با مظاهر فساد اجتماعی و اخلاقی وظیفه همه ماست و نباید فقط از نیروی انتظامی انتظار مبارزه داشته باشیم گفت: ما باید با همه توان و امکانات دولتی و مردمی به مبارزه با دشمن برخیزیم، باید با تقویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ تذکر لسانی از توان و نیروی همه دستگاه های دولتی، فرهنگی و مذهبی در مقابله با مظاهر فساد استفاده کنیم.

وی بی تفاوت بودن مومنین و متدینین نسبت به بروز منکرات در جامعه را از موجبات ترویج فساد و جرایم دانست و از یک طرح مطالعاتی و کارشناسی تهیه شده توسط  نیروی انتظامی و مراکز دانشگاهی خبر داد که تا کنون موفق به شناسایی 12 مصداق بارز از مصادیق جنگ نرم در جامعه شده است. سردار کرمی همچنین ازکارمندان دولت به عنوان اولین گروهی که تحت آموزش های دوره های آموزشی و اطلاع رسانی طرح مبارزه با مصادیق جنگ نرم قرار می گیرند، یاد کرد و افزود: این طرح در مرحله بعدی در سطح استان برای عموم مردم اجرا خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه مردم باید آموزش مقابله با جنگ را در الویت برنامه های خانواده خود قرار دهند گفت: مواد مخدر و اعتیاد یکی از مصادیق جنگ نرم در جامعه است و معتاد زخمی جنگ نرم دشمن شناخته می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان از شناسایی 96 هزار معتاد مستمر و دارای پرونده در سطح استان خبر داد و افزود: طبق آمار رسمی هر معتاد 15 نفر شامل: افراد خانواده، نیروهای درمانی، انتظامی و قضایی را به صورت مستقیم درگیر می کند که در مجموع یک میلیون و ششصد هزار نفر در استان درگیر اعتیادند و هزینه سنگینی بر آنها تحمیل می شود.

سردار کرمی در ادامه از یک آمار رسمی به دست آمده طی یک طرح مطالعاتی دیگر هم خبر داد: 90 درصد از زندانیان استان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با مواد مخدر درگیر هستند.

وی ورود مواد مخدر به کشور را ناشی از ضعف نیروی انتظامی دانست و افزود: متاسفانه شاهدیم که مثل تمام کشور مواد مخدر حتی به زندان های ما هم وارد می شود.

سردار کرمی با اعلام اینکه 25 تن مواد مخدر، مقدار مصرف این 96 هزار معتاد استان است گفت: افزایش قیمت مواد مخدر سنتی و سهل الوصول بودن مواد مخدر صنعتی از نقشه های دشمن می باشد.

وی مواد مخدر صنعتی و تولید روز افزون و برنامه ریزی شده آن را یک تهدید و توطئه خواند و افزود:

معتادین به مواد مخدر صنعتی آداب دینی و مذهبی را زیر پا خواهند گذاشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان مبارزه با مواد مخدر و کمک به جلوگیری از افزایش معتادین و حفظ افراد بهبود یافته را از مصادیق امور خیریه دانست و از خیرین برای نجات معتادین استمداد طلبید.

وی همچنین با تصریح این نکته که خیلی از اختلافات خانوادگی با میانجیگری بزرگان محل و فامیل قابل حل است گفت: متاسفانه همه بار و فشار حل اختلافات در جامعه به دوش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با جنگ نرم باید هزینه کرد، یکی از راهکارهای حل مشکلات جوانان را پر کردن اوقات فراغتشان با ورزش دانست و گفت: امروز احداث زمین ورزشی و برگزاری مسابقه برای موتورسواران و ماشین سواران جوان به منظور تخلیه هیجانات و انرژی جوانی به صورت صحیح و مجاز برای ما اولویت دارد.

وی ادامه داد: هر کس به نوع خود باید به افزایش امنیت جامعه کمک کند و وظیفه همه ماست که با استفاده ازابزارهای موجود و راهکارهای صحیح مذهبی، فرهنگی، اجتماعی برای حفظ جوانان قدم برداریم، باید موجبات اشتغال و ازدواجشان را فراهم آوریم.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان نقش هیئات و مسوولینشان را در افزایش اعتقادات دینی ومذهبی پر اهمیت دانست و گفت: باید برای جذب جوانان تلاش کنیم تا جذب افراد و گروه های خلافکار نشوند.

مسوول شورای مرکزی هیئات مذهبی خمینی شهر نیز در انتهای این مراسم گفت: همه مردم و هیئات مذهبی شهرستان برای برپایی هر چه با شکوه تر مراسمات عزاداری و اعیاد و جشن های ائمه اطهار (ع) با همه وجود تلاش می کند. وی از صدور تعداد زیادی مجوز برای هیات های بدون مجوز خبر داد و در ادامه از مسوولین استان و شهرستان خواست تا با حمایت مالی از هیئات های مذهبی به ارتقا جایگاه مذهبی و فرهنگی شهرستان کمک کنند.