شناسایی ۸۳۰ پایگاه مجازی فروش داروی غیرمجاز در استان اصفهان

ارسال در قضایی و انتظامی

به گزارش فرصت آنلاین رئیس پلیس فتا اصفهان درگفتگو با تسنیم با اشاره به اجرای طرح بین‌المللی پانجیا 8 و همکاری ایران در این طرح گفت‌:کارآگاهان این پلیس در اجرای طرح بین المللی پانجیا 8 موفق شدند تعداد 830وب‌سایت فروش داروهای غیر مجاز را در سطح کشور شناسایی و با آنان برخورد کردند.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در جریان این طرح طی چندین عملیات جداگانه تعداد 10 نفر از دائرکنندگان سایت‌های مزبور در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت: طرح پانجیا 8 یکی از طرح‌های بین المللی است که طبق قراردادی بین اکثر کشورهای دنیا فعال در زمینه مبارزه با جرایم سایبری منعقد شده تا با فروشندگان دارو و لوازم بهداشتی غیرمجاز در فضای مجازی برخورد و از فروش این محصولات در بین مردم خودداری شود.
مرتضوی عنوان داشت: در بازرسی‌های انجام شده از مخفیگاه متهمان دستگیر شده بیش از 1200 قلم داروی غیرمجاز شامل انواع مکمل‌های دارویی و بدن‌سازی، داروهای چاقی و لاغری، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین تجهیزات پزشکی تقلبی و غیرمجاز که از ارزش قیمتی بالایی برخوردار بودند، کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس فتای اصفهان از آغاز اجرای طرح مذکور به عنوان یکی از پلیس‌های برتر در زمینه اجرای دقیق عملیات‌ها شناخته شده گفت: فروش انواع دارو و لوازم آرایشی بهداشتی فاقد مجوز در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا همواره با گردانندگان این سایت‌ها که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند مبارزه می‌کند.