دوربین مخفی

ارسال در قضایی و انتظامی

متهم 37 ساله اگر می دانست فروشگاهی که برای کش روزنی وارد آن شده مجهز به دوربین مدار بسته است، دست به این کار نمی زد.
رانندگان متخلف و قانون گریز نیز به محض دیدن تابلوی دوربین کنترل سرعت، پا را از روی پدال گاز بر می دارند تا مشمول جریمه و اعمال قانون نشوند. گاه و بیگاه نیز اخباری از خطاکاری های ستاره های تلویزیونی و سینمایی می شنویم که در برابر دوربین ها، تصویری موجه از خود نشان داده و در تصویر حقیقی زندگی خود...


دوربین ها در چگونگی رفتارهای ما نقش مهمی دارند. وقتی به عکاسی می رویم تا یک عکس شخصی بگیریم یا به هر دلیل وقتی جلوی دوربین ها قرار می گیریم و حتی زمانی که دیگران با دوربین چشم هایشان ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند عوض می شویم، سعی می کنیم رسمی و جدی و موجه باشیم طوری که خوب وآراسته به نظر برسیم، گویی هیچ مشکلی نداریم.
ای کاش باطن زندگی ما انسان ها و نیات درونی ما به اندازه ظاهرمان شفاف و زیبا و دوست داشتنی باشد. بعضی وقت ها دوربین های مخفی به شکار تصاویری از درون و بطن آدم ها می روند و ما نیز با کنجکاوی ویژه به تماشای این تصاویر می نشینیم و حتی به آن واکنش هم نشان می دهیم غافل از آن که تمام لحظات و ثانیه های زندگی مان در برابر دوربین مدار بسته دنیا قرار دارد و خدایی که خالق این جهان است نظاره گر ماست.


در بخش انتشارات یکی از دانشگاه های مشهد، کاغذی نصب شده که پیام زیبا، پرمحتوا و ارزشمندی روی آن نوشته شده است. "این دنیا به دوربین مداربسته مجهز است. مراقب اعمال و رفتار خود باشید. از دروغ، غیبت، تهمت، کم فروشی، بد فروشی و ربا و گناهان بپرهیزید."

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان