جزئياتي آماري از پرونده متهمان جنايت باغ

ارسال در قضایی و انتظامی

 

bagh11در آستانه اجراي حكم صادر شده براي 4 متهم اصلي جنايت باغ، يك مقام اگاه اطلاعات دقيق از جزئيات پرونده در اختيار فرصت قرار داد. اين اطلاعات، از آن رو كه درباره جزئيات پرونده شايعات متناقضي مطرح است مي تواند مهم باشد.

به گفته وي، تعداد کل متهمان پرونده باغ 16 نفر است كه تاكنون 11 نفر آنها دستگیر شده و 5 نفر متواری هستند. در دادگاه اخير برای 9 نفر از این 11 نفر رأی صادر شده است كه اجرای اين احكام از جزو وظايف دادستان خمینی شهر است و اين مقام مسئول محل اعدام محكومان اعدام را در يکی از میدان های اصلی مشخص خواهد كرد كه ظاهراً برای اجرای حکم میدان نماز پیشنهاد شده است.

 

اين مقام اگاه در ادامه تعداد کل شاکیان پرونده را 14 نفر شامل 8 مرد و 6 زن اعلام و تصريح كرد تا كنون هیچ یک از شاکیان رضایت نداده اند. وي ادامه داد: بر اساس محتويات پرونده، در اين جنايت به هر 6 نفر زن تجاوز شده است.

به گفته اين مقام آگاه، از بين 9 متهم محاكمه شده، اصل جرم نسبت به 4 نفر اعدامی به اثبات رسیده و 3 نفر از متهمان هم از تجاوز به عنف تبرئه شده اند و 2 نفر منکر تجاوز بودند که با مواجهه حضوری با شاکیان از اتهام تجاوز تبرئه شده اند  و باغبان پير هم تبرئه شده است و در مورد 2 نفر دیگر از 11 متهم دستگير شده پرونده به جهت آدم ربايي 28 سال حبس صادر شده و به جهت اتهام تجاوز به عنف پرونده همچنان مفتوح است.

اين مقام اگاه در پاسخ به سئوال خبرنگار فرصت مبني بر اسامي و نوع مجازات صادر شده گفت: مسئولان مربوطه اجازه انتشار اسامی را نداده اند. وي ادعای حمل سلاح گرم توسط متهمان در شب حادثه را تكذيب كرد و افزود: اين افراد با سلاح سرد و چوب به باغ حمله كرده اند.