با اين همه مراسم مذهبي، چرا آمار جرائم در خميني شهر بالاست؟

ارسال در قضایی و انتظامی

dadsetanدادستان عمومي و انقلاب شهرستان در یکی از شب های ماه مبارك رمضان به مسجد قائميه خوزان رفت و در محفل دعاي ابوحمزه حضور يافت.

حجت الاسلام رضايي در سخناني با اشاره به خطبه هاي نهج البلاغه و وصایای حضرت علي (ع) به شيعيان، گفت: رسالت و وظيفه همه انبيا و ائمه اطهار(ع) آشنا كردن مردم با قوانين و دستورات الهي بوده است. وی با تاکید بر اینکه ماه مبارك رمضان يكي از فرصت هاي مناسب براي آشنايي و آشتی با خداست گفت: ارتباط نزدیک با خداوند تنها راه حل مشكلات اجتماعي و زندگي امروز ماست. حجت الاسلام رضایی با بیان این نکته که همه جرائم ما به نوعي عدم رعايت دستورات الهي است، افزود: مردم اگر به دستورات ديني عمل كنند دیگر احتياجي به دادگستري و دادگاه نداريم چرا که اكثر جرائمي كه ما در جامعه و به طور خاص در شهرستان با آن روبرو هستيم از جمله ايراد ضرب و جرح، قتل، خيانت در امانت و جرائم ديگر نوعي تعرض به حقوق ديگران و ناشي از تخلف از يكي از دستورات الهي و شرعي است.

وي با ابراز تاسف از تعداد پرونده هاي موجود در دادگاه عمومي و دادسرا در كشور و شهرستان گفت: چرا دستگاه قضايي كشور ما به عنوان يك كشور اسلامي و شيعه سالانه باید پذیرای 9 ميليون پرونده باشد و تعداد پرونده های قضایی ما با آمار پرونده های قضایی كشور چين برابري كند؟

وي با اشاره به اينكه تمایل ندارد با ذکر اين مباحث موجب رنجش خاطر حاضرين در دعاي ابوحمزه شود گفت: اين گونه مباحث بايد در مجالس ما مطرح شود. چرا ما بايد در شهرستان خميني شهر با این جایگاه والای مذهبی اين قدر شاهد جرائم گوناگون باشيم و سالانه بيش از 40 هزار پرونده وارد دستگاه قضايی شهرستان شود؟!

دادستان خمینی شهر در ادامه به ارائه آماری نگران کننده پرداخت: طبق اعلام رسمي مراكز درماني شهرستان 56 درصد از مراجعات بيمارستان شهید اشرفي مربوط به ايراد ضرب و جرح عمدي و استفاده از چاقوست. وی ادامه داد: چرا ما بايد در خمینی شهر شاهد گسترش و شيوع استفاده و نگهداری مواد مخدر و پرونده هاي ناشي از آن باشيم.

رضایی با اشاره به كشف 650 كيلوگرم كراك در منظريه گفت: حكم حمل و نگهداري تنها 30 گرم كراك اعدام است.

وي در ادامه به پرونده هاي آدم ربايي نیز اشاره ای نمود و گفت: اتفاقاتي درشهرستان مي افتد كه زيبنده جايگاه مذهبي خميني شهر نیست و می طلبد که در مجالس معنوي و مذهبي ما به اصل امر به معروف و نهي از منكر توجه بیشتری بشود.

دادستان شهرستان به اثرات مخرب ترک امر به معروف و نهي از منكر از دیدگاه حضرت علي (ع) اشاره کرد و افزود: بي تفاوتي ما موجب رواج جرائم وگناهان در جامعه مي شود. وي والدين را نیز مورد خطاب قرار داد و گفت: پدر و مادرها نبايد نسبت به رفتار و عملكرد فرزندان خود بي تفاوت باشند بلکه باید با افزايش نظارت و مراقبت از بروزاتفاقات جبران ناپذیر در جامعه پیشگیری کنند.

حجت الاسلام رضایی در پایان با گلایه از آن دسته از مسوولین و مردم که فقط انتقاد می کنند ولی خود حاضر به انجام هیچگونه همکاری نیستند گفت: در طول 3 سال گذشته بارها از جوانان مذهبي شهر خواسته ام تا در تشكيل ستاد مردمي حفاظت و پیشگیری اجتماعي همکاری کنند ولي تا کنون متاسفانه شاهد هيچ گونه همكاري در راه اندازي اين ستاد نبوده ایم.

لازم به ذکر ستاد مردمی حفاظت و پیشگیری اجتماعی در هر شهرستان زیر نظر دادستان و تحت حمایت دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از ترویج جرائم علنی و اجتماعی و برخورد با متخلفین تشکیل می شود.