نماینده در نطق پيش از دستور مجلس: چرا تجاوز را رسانه‌ای كردید؟! + اظهارات نماينده درباره تجاوز خميني‌شهر در خبرگزاري ها روز 17 و 18 خردادماه

ارسال در قضایی و انتظامی

abtahi1نماینده خمینی‌شهر در مجلس شوراي اسلامي امروز سه شنبه 24 خردادماه در نطق ميان دستور 5 دقيقه اي خود ، با اشاره به حادثه رخ داده در یكی از باغ‌های اطراف خمینی‌شهر و جریحه‌دار شدن احساسات مردم شهرستانبه اظهارنظر پیرامون واقعه اخیر پرداخت.

سیدمحمدجواد ابطحی گفت: " متاسفم كه در ماه رجب ماه توبه و استغفار، رسانه‌ها و مطبوعات به طور گسترده و بی‌سابقه حادثه زشت و اتفاق شنیع  ورود به حریم یكی از باغات خمینی‌شهر و انجام آدم‌ربایی و تجاوز به نوامیس را در صدر اخبار قرار داده‌اند،به گونه‌ای  كه قلوب جریحه‌دار مردم متدین این شهرستان به مانند پاشیدن نمك بر زخم بیشتر جریحه‌دار شده است. "
سيد محمدجواد ابطحی با شرح حادثه رخ داده، افزود:  تعدادی زن و مرد محرم و نامحرم در یكی از باغات خمینی‌شهر مراسم تفریح و جشن داشته‌اند كه تعدادی از اراذل و اوباش منطقه كه بعضا سوابق محكومیت كیفری متعددی دارند به حریم باغ وارد و با ربودن زنان، آنان را مورد آزار قرار می‌دهند. در این راستا نیروی انتظامی شهرستان با اطلاع از قضیه با وجود این كه این عمل در شب هنگام رخ داده و سر و صورت متجاوزان نیز پوشیده بوده، موفق به دستگیری 5 نفر از متجاوزان شده و بقیه را نیز شناسایی كرده‌اند كه تحت تعقیب قرار دارند. نماینده مردم خمینی‌شهر ادامه داد: این فاجعه وحشتناك در شهرها و مكان‌های دیگر هم ممكن است اتفاق افتاده باشد یا بیفتد. لذا معتقدم رسانه‌ای كردن آن ممكن است قبح عمل را از بین ببرد یا فرصت را برای اختفا و متواری شدن مجرمان فراهم كند. وی، بررسی ریشه‌ها و علل این گونه فجایع و جلوگیری از ارتكاب را نیازمند جدیت بیشتر و عملی دستگاه‌های فرهنگی و قضایی دانست و گفت: بارها رهبر معظم انقلاب هجوم فرهنگی دشمنان و مظلومیت فرهنگ را هشدار داده‌اند، اما چه كم هستند گوش‌های شنوا. وی با اشاره به پیشینه دینی و اعتقادی مردم شهرستان خمینی‌شهر و ارایه آماری از  ایثارگران و شهدای این شهرستان گفت: بروز چنین فاجعه‌ای مانند لكه سیاهی بر پیراهن سفید و فاخری است كه  احساسات مردم شهیدپرور را جریحه‌دار و متاثر كرده است.

ابطحی تصریح كرد: آبروی این شهر آسان به دست نیامده كه عده‌ای معلوم‌الحال آن را بدین گونه به تاراج بگذارند، لذا مردم از دستگاه قضایی رسیدگی قاطع و سریع و مجازات علنی محكومین در پرونده را خواهانند. وی تاكید كرد: آثار زیانبار این جرم بزرگ و تجاوز به حریم خصوصی افراد را نیز نمی‌توان با توجیهاتی غیروجیه و كوچك نشان داد. ابطحی ضمن تشكر از نیروی انتظامی، گفت: بارها از این  تریبون درخواست كرده‌ام كه با رشد شهرنشینی و تعارض الگوها، بروز ناهنجاری‌ها پررنگ‌تر می‌شود، لذا تقویت نیروی انتظامی از نظر عده و عده و تامین قضات بیشتر ضروری است.

نماینده: آیا وقت آن نرسیده که مسؤولان محترم، ریاست جمهور، هیأت وزیران، مدیران کل در خصوص رفع مشکلات دائم التزائد این شهر به ویژه مشکل بیکاری و مشکل کشاورزان آستین همت بالا زده و فرمانداری شهرستان را به فرمانداری ویژه ارتقاء دهند؟

گفتني است اگرچه اظهارات امروز نماينده اقدامي درخور اگرچه ديرهنگام در دفاع از مردم شريف شهرستان خميني شهر بود اما اين بخش از اظهارات نماينده خميني‌شهر در مجلس كه از رسانه اي شدن موضوع انتقاد كرده است جاي سئوال دارد.

انتشار گسترده خبرهاي مربوط به ماجراي مذكور از روز 18 خردادماه و با اظهارات همزمان نماينده خميني شهر در مجلس، مقامات انتظامي استان و استانداري آغاز شد. خبرگزاري مهر در تاريخ 18 خرداد در خبري از قول نماينده شهرستان در مجلس به  انعكاس ماجرا پرداخت و نوشت: "خانواده‌ای به یکی از باغهای اطراف خمینی شهر آمده و بدون آنکه موازین شرعی و عرفی را رعایت کنند اقدام به برگزاری یک میهمانی مختلط کردند که تعدادی از اراذل و اوباش این منطقه نیز از این موضوع مطلع و با هماهنگی با دیگر دوستانشان ضمن ورود غیرمجاز به داخل باغ زنان و دختران این خانواده را مورد اذیت و آزار جنسی قرار دادند."

يك روز قبل از اين تاريخ يعني در 17 خردادماه هم خبرگزاري ايمنا خبر قابل تأملي از قول نماينده خميني شهر در مجلس منتشر ساخت. ايمنا نوشت: " نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي در تشريح حادثه ناگوار شب جمعه ششم خرداد در خميني‌شهر گفت: با توجه به استمرار اينگونه جنايات در شهرستان‌هاي خميني‌شهر و فلاورجان قوه‌قضائيه بايد در برخورد با متجاوزان به نواميس، سريع و صريح باشد. سيد  محمدجواد ابطحي با تأكيد بر اينكه قوه قضائيه بايد در محاكمه و مجازات متجاوزان به نواميس و مروجان فساد و فحشا فعاليت قاطعي داشته باشد، اظهار داشت: حادثه شب جمعه اوضاع خميني‌شهر را ملتهب كرده است.  ‌وي با بيان اينكه متأسفانه اتفاق ناگواري كه در خميني‌شهر رخ داد اوضاع اين شهر را ملتهب و آرامش رواني مردم را مختل كرده است، افزود: گروهي از اشرار، اراذل و اوباش شب جمعه مصادف با ششم خرداد با حضور در باغي در خميني‌شهر مشغول فسق و فجور بودند و با بستن دست و پاي نواميس مردم، اعمال منافي عفت انجام دادند كه افكار عمومي شهر را به شدت جريحه‌دار كرد. نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه بيش از ده نفر در اين جنايت شركت داشته‌اند،  بيان كرد: تعداد چهار نفر از آنها دستگير شدند و بقيه فراري بوده و خود را مخفي كرده‌اند. وي درباره نحوه عملكرد نيروي انتظامي در رابطه با اين جنايت، گفت: كادر نيروي انتظامي خميني‌شهر بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با افزايش جمعيت شهرستان خميني‌شهر قادر به ساما‌ندهي اين شهرستان نبوده به طوري كه در شب  وقوع حادثه، با وجود تماس تلفني اهالي محل، نيروي انتظامي با تأخير زياد در صحنه حاضر مي‌شود كه به دنبال آن  خاطيان براي فرار از محل حادثه فرصت كافي پيدا مي‌كنند. ابطحي افزود: اين چندمين باري است كه چنين فجايعي در شهرستان‌هاي خميني‌شهر و فلاورجان رخ مي‌دهد و اين موضوع موجب ايجاد فضاي رعب و وحشت در منطقه شده  است. [؟!] وي با بيان اينكه قوه قضائيه بايد با اعزام گروهي، مجازات اين افراد شرور و متجاوز به نواميس مردم را مشخص كند، افزود: رسيدگي قاطع قوه قضائيه مي‌تواند التيام بخش اين درد عظيم وارد شده بر مردم منطقه  باشد. عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با اشاره به اينكه به دنبال اين موضوع و به علت محدوديت آئين‌نامه‌اي به وزير دادگستري تذكر داده شده است، تصريح كرد: قوه قضائيه مسئول رسيدگي به اين خواسته بحق مردم است. وي ادامه داد: در تذكر كتبي به وزير دادگستري تسريع و تصريح در محاكمه و مجازات متجاوزان به  نواميس و مروجان فساد و فحشا و قاچاقچيان مواد مخدر و روانگردان و اعزام هيئت ويژه قضائي براي بررسي حادثه اخير در خميني‌شهر ذكر شده است."

اكنون بايد پرسيد رسانه اي شدن موضوع در حد رسانه هاي كشوري از كجا آغاز شده است؟

- خبر خبرگزاري ايمنا [منتشر شده در روزنامه هاي محلي اصفهان و سايت هاي كشوري] به نقل از نماينده /  17 خردادماه

- خبر خبرگزاري مهر به نقل از نماينده / 18 خردادماه