عامل برداشت اینترنتی دستگیر شد

ارسال در قضایی و انتظامی

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری فردی که مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال را به صورت اینترنتی از حساب یکی از شهروندان برداشت کرده بود خبر داد.
به گزارش فرصت آنلاین سرهنگ علی جعفری نژاد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال از حساب او برداشت شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهم با بدست آوردن شماره کارت عابر بانک شاکی و رمز دوم آن اقدام به برداشت از حساب کرده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که از دوستان شاکی بود شناسایی و در بازجویی های به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد.
سرهنگ جعفری نژاد ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
فرمانداه انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به مردم توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد دیگر پرهیز کنید، رمزهایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبوردهای مجازی استفاده کنید، از تلفن ثابت منزل همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده کنید و در صورت نداشتن اطلاعات کافی جهت استفاده ایمن از سامانه 1818 و 09990 با مراجعه حضوری به شرکت های خدمات ارتباطی و دریافت پرینت قبوض تلفن ثابت و همراه، نسبت به پرداخت نقدی هزینه آن ها اقدام کنید.