ایراد صدمات بدنی غیر عمد به خاطر تصادفات رانندگی پر وقوع ترین جرم در شهرستان

ارسال در قضایی و انتظامی

به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه طی نشستی  در هفته گذشته دادستان شهرستان خمینی شهر آماری را برای برخی از اقدامات صورت گرفته سال گذشته دادسرای خمینی شهر ارائه نمود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی شهر در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا شهرستان و شهدای مدافع حرم از همه مسوولین و دستگاه ها برای تعامل سازنده در جهت حفظ امنیت شهرستان تقدیر و تشکر نمود.
یوسف کریمی در ابتدا به کاربران اینترنتی و فعالان عرصه فضای مجازی توصیه نمود که در بیان مطالب و تقوی پیشه کنند و افزود: جناج بندی های سیاسی نباید باعث شود که توهین و مطالب خلاف واقع بیان شود. فضای مجازی باید محلی برای ایجاد وحدت و همدلی باشد. این فضا توسط دستگاه قضایی و پلیس فتا تحت رصد است و اگر اقدام مجرمانه ای در این فضا صورت بگیرد برخورد های لازم صورت می گیرد.
مزاحمت های خیابانی خط قرمز ماست
وی در راستای بحث امنیت به اهمیت امنیت خانواده ها و بانوان در سطح جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: مزاحمت های خیابانی خط قرمز ماست، آدم ربایی و چاقوکشی و مشروبات الکلی خط قرمز ماست و اگر کسی مرتکب این اعمال شود دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد. همچنین ادامه داد: ما در راستای همین موارد طرح مبارزه با اراذل و اوباش را در دستور کار خود قرار داده ایم و حدود 53 نفر در این زمینه دستگیر شده اند و از 169 نفر نیز تعهدنامه گرفته شده است. همچنین از این افراد 43 قبضه سلاح اعم از شکاری و جنگی کشف و ضبط شده است.
کریمی در مورد چایخانه های فاقد مجوز قانونی گفت: این واحد ها تهدیدی برای بهداشت عمومی محسوب می شوند که در این راستا 126 واحد غیر مجاز شناسایی و پلمپ گردیده است.
وی در جهت کاهش آمار سرقت ها نیز افزود: ما به کلیه بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و صندوق های قرض الحسنه و طلا فروشی ها اعلام کرده ایم که بایستی ظرف مدت یک ماه خودشان را به دوربین های امنیتی مجهز نمایند و در غیر این صورت واحد آنها پلمپ خواهد گردید که در این راستا 26 واحد طلافروشی به علت عدم نصب تجهیزات امنیتی پلمپ شده اند.
شناسایی دو مزرعه کِشت خشخاش و گراس
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی شهر یکی از دغدغه های مهم مردم را مواد مخدر دانست و آمار زیر را اعلام داشت: در راستای طرح های مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان طی سال گذشته 901 نفر معتاد را دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی نموده ایم. همچنین 530 نفر فروشنده مواد مخدر را بازداشت و روانه زندان های خمینی شهر و اصفهان شده اند که از این تعداد 23 نفر قاچاقچی مواد مخدر بوده اند و در کل 337 کیلوگرم مواد مخدر در سطح شهرستان کشف و ضبط و 7 باند توزیع مواد مخدر منهدم گردیده است. دو مزرعه کشت خشخاش و گراس نیز شناسایی و جمع آوری شده است.
در بحث سرقت ها نیز افزود: طی سال گذشته 902 سارق دستگیر و 3293 مورد از موارد سرقت شده با تلاش نیروهای انتظامی کشف شده است.
کریمی در ادامه به ساخت و سازهای غیر مجاز و تعرض به اراضی کشاورزی در برخی نقاط شهرستان اشاره نمود و افزود: طی برگزاری چندین جلسه با جهاد کشاورزی خواستار برخورد شدید با این پدیده شده ایم و در همین راستا در سال گذشته 120 پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفته، 22 مورد پلمپ، 21 مورد قطع انشعابات و 24 مورد اجرای قلع و قمع داشته ایم.
ده جرم اول شهرستان
دادستان شهرستان جرائم صورت گرفته در سطح شهرستان را به ترتیب وقوع به شرح ذیل بیان نمود:ایراد صدمات بدنی غیر عمد به خاطر تصادفات رانندگی اولین جرم است که بیش از 2521 مورد پرونده در سال گذشته در این راستا وارد دادسرای خمینی شهر شده است. دومین جرم توهین به اشخاص با 2332 فقره پرونده و سومین جرم ایجاد ضرب و جرح عمدی با 1934 فقره پرونده و در ادامه سرقت، تهدید، افتراء، خیانت در امانت ، اختلال در نظم و آرامش عمومی، ایراد ضرب و جرح با چاقو، صدور چک بالا محل، نگهداری و مالکیت مواد مخدر و رانندگی بدون پروانه، ده جرم پروقوع شهرستان هستند.
کمک 320 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
وی در ادامه ارائه آمار به آمار زندانیان اشاره نمود و گفت: بیش از 2276 نفر در سال گذشته وارد زندان خمینی شهر شده اند و با توجه به محدودیت این زندان تعدادی به زندان های اسدآباد، مبارکه و اصفهان منتقل گردیده اند. همچنین طی سال گذشته 1800 نفر از زندان آزاد شده اند، که جا دارد از خیرین محترم خصوصا خیریه امام موسی کاظم(ع) و انجمن حمایت از زندانیان تشکر کنم که کمک های زیادی را در این زمینه انجام دادند. خیرین خمینی شهری در سال گذشته در جشن گلریزان حدود 280 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان اهدا کردند و امسال در ماه مبارک رمضان 320 میلیون تومان کمک نمودند. همچنین حدود 400 نفر تحت حمایت انجمن حمایت از خانواده زندانیان هستند و به ماهیانه مبالغی دریافت می نمایند.
ورود 41493 پرونده به دادگستری طی سال گذشته
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی شهر تعداد کل پرونده های وارده به دادگستری این شهرستان را در سال گذشته حدود 41493 پرونده اعلام نمود که از این تعداد پرونده 39769 پرونده مختومه و رسیدگی شده اند. همچنین دادستان در ادامه به کسانی که هنجارشکنی می کنند و باعث اختلال در نظم عمومی می شوند هشدار داد و گفت: شماره پلاک کسانی که در کاروان های عروسی با راهبندان موجب آزار مردم می شوند یادداشت و تحت تعقیب قرار می گیرند.
این نشست با پرسشهای خبرنگاران در باب موضوعات مختلف اجتماعی و جرائم صورت گرفته اخیر شهرستان ادامه یافت.