اجراي طرح آرامش نوروزي در خميني شهر

ارسال در قضایی و انتظامی

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر از اجراي "طرح آرامش نوروزي" با هدف دستگيري خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوري ضربتي معتادان ولگرد و پرخطر در آستانه نوروز 96 خبر داد.
به گزارش ایمنا، سرهنگ علي جعفري نژاد فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر گفت: آموزش همگاني و آگاهسازي مردم در كنار ارتقاي سطح دانش عمومي اصل محوري در كاهش معضلات و آسيب هاي اجتماعي است.
اين مقام انتظامي بر ضرورت امر آگاه سازي و هشدارهاي انتظامي در راستاي پيشگيري از مشكلات و آسيب هاي اجتماعي تأكيد و گفت: در 11 ماهه سال جاري بيش از 400 جلسه آموزشي و آگاهسازي در سطح شهرستان خميني شهر برگزار شد كه از اين بين 152 جلسه در سطح مدارس ،79 جلسه آمزشي در مساجد و بيش از 86 جلسه آموزشي و آگاهسازي ويژه صنوف و كاركنان دولت مي باشد.


جاده، خودرو و راننده از مولفه هاي اصلي تلفات جاده اي است
وي با اشاره به اينكه جلسات آموزش همگاني به عنوان عامل ارتقاء سطح آگاهي هاي عمومي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است تصريح كرد: تعداد 62 مورد نمايشگاه با موضوع هاي مختلف از جمله پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي در سال 95 به مناسبتهاي مختلف در سطح شهرستان برپا شده است.
اين مقام انتظامي سه عامل جاده، خودرو و راننده را از مولفه هاي اصلي تلفات جاده اي دانست و تصريح کرد: در تصادفات درون شهري اكثر تصادفات به دليل عدم رعايت فاصله طولي و توجه به جلو است و در تصادفات جاده اي نيز بيشترين علت انحراف به چپ و خارج شدن از خط وسط است؛ و بايد خط سفيد وسط جاده براي رانندگان مانند يک ديوار باشد.
سرهنگ جعفري نژاد در ادامه با بيان اينكه كاهش تصادفات فوتي براي پليس از اهميت بالايي برخوردار است گفت: با همكاري مردم شريف اين شهرستان و تلاش ماموران پليس راهنمايي و رانندگي ،طي 11ماه گذشته ميزان تصادفات فوتي درون شهري نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد كاهش يافته است.


افزایش چشمگيري فرهنگ رانندگي
وی به نقش آموزش هاي همگاني در توسعه فرهنگ و رعايت قانون و انضباط ترافيكي اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد كه فرهنگ رانندگي مردم در 11 ماهه سال 95 نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته و مردم همكاري خوبي با ماموران پليس داشته اند.
فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه پيشگيري از سرقت اظهار کرد: براساس آمار هاي 11 ماهه، از ابتداي سال 95 تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل سرقت موتور سيكلت 24 درصد، سرقت داخل خودرو 16 درصد، سرقت احشام 20 درصد، سرقت منزل7 درصد، سرقت سيم برق 32 درصد و جيب بري وكيف قاپي 60 درصد كاهش داشته است.


افزايش 61 درصدي كشفيات انواع مواد مخدر
وي درخصوص عملكرد اين فرماندهي در زمينه مبارزه با مواد مخدر به افزايش 61 درصدي كشفيات انواع مواد مخدر به مقدار 324 كيلوگرم در سطح شهرستان اشاره كرد وگفت: معتاداني که امروز مي بينيم آيينه ي تمام نمايِ عبرتِ جوانانِ جامعه ما هستند و مي بايست تلاش کنيم تا به جامعه معتادان جامعه اضافه نشود.
وي خانواده را اثرگذارترين نهاد در امر پيشگيري دانست و گفت: تغيير ادبيات تهديد، تحقير و تنبيه به ادبيات تحسين، ترغيب، تشويق، تعليم و سبب ساز بقاء خانواده و عدم جدايي جوانان مي شود.
فرمانده انتظامي خميني شهر در ادامه از اجراي طرح آرامش نوروزي در آستانه نوروز 96 خبر داد و گفت: با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و تعطيلات نوروزي طرح شناسايي و دستگيري معتادان تابلو پرخطر و انتقال آنها به کمپ ها و مراکز ترک اعتياد كه توسط بهزيستي و شهرداري ايجاد شده است به اجرا گذاشته مي شود.
جعفري ن€€€ژاد در پایان گفت: متاسفانه در روزهاي پاياني آخر سال و نوروز 96 برخي از مردم با استفاده از مواد منفجره و استفاده نابجا در مراسمات مثل چهار شنبه آخر سال و... شاهد بوجود آمدن گرفتاري ها و مخاطراتي براي خود و ساير شهروندان مي گردند. بنابراين به والدين توصيه مي كنيم فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه كنند و آنان را از بازي با چنين مواد برحذر دارند.