پیشگیری از آسیب های فضای مجازی در گرو ارتباط صمیمانه با فرزندان

ارسال در قضایی و انتظامی

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: والدین به منظور پیشگیری از آسیب های فضای مجازی می بایست با فرزندان خود ارتباطات صمیمانه ای داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی جعفری نژاد، ضمن حضور در نماز جماعت مسجد هاشمیه خمینی شهر در بین نمازگزاران به رویکرد جامعه محوری پلیس تاکید کرد و گفت: بسیاری از موضوعات و مسائل امنیتی شهرستان را با همکاری و همفکری می توان حل کرد و باید نظرات و راهکارهای مردمی را شنید و با استفاده از این نظرات، مسائل و مشکلات اجتماعی را حل کرد.

وی افزود: واقعیت آن است که تبهکاران عمدتا از هوش متوسطی برخوردار بوده و هرگز آن طور که تصور می شود افراد نابغه و بسیار باهوشی نیستند.
سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: بررسی ها و مطالعات انجام شده بر روی پرونده های سرقت و اظهارات قربانیان و مالباختگان حاکی از آن است که در اغلب موارد سارقان و تبهکاران برای رسیدن به اهداف خود با مشکلات و موانع کمی روبرو می شوند لذا باید باور کنیم رعایت نکاتی بسیار ساده می تواند به پیشگیری از سرقت منجر شده و سارقان و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام می گذارد.

این مقام انتظامی در ادامه به تصادفات شهرستان خمینی شهر اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار مربوط به تصادفات مربوط به موتور سیکلت سواران می باشد که داشتن گواهینامه، استفاده از کلاه ایمنی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و داشتن وسیله ای ایمن در کاهش تصادفات نقش مهمی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه با اشاره به گستردگی فضای مجازی گفت: فضای مجازی به مثابه اقیانوس وسیع و گسترده ای است که ساحل آن مشخص نیست و اگر به عنوان یک ابزار و وسیله از آن استفاده شود، فرصت های زیادی را برای خانواده ها مهیا می سازد.

جعفری نژاد ادامه داد: استفاده نادرست از فضای مجازی باعث بی هویت کردن افراد جامعه به خصوص فرزندان نوجوان در زمینه های دینی، فرهنگی و اخلاقی می گردد که خانواده ها می بایستی به منظور در امان ماندن از آسیب های فضای مجازی، ارتباط صمیمانه بیشتری با هم داشته باشند و بیش از پیش با هم دوست و رفیق باشند.
در پایان سرهنگ علی جعفری نژاد با معرفی سامانه های 110 و 197 بیان داشت: شهروندان می توانند موارد مشکوک و ارتکاب جرم را با استفاده از سامانه فوریت های پلیسی 110 به نیروی انتظامی گزارش کرده و همچنین شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را به شماره 197 اعلام کنند.