هجدهین مانور سراسری زلزله در خمینی شهر

ارسال در قضایی و انتظامی

هجدهین مانور سراسری زلزله در دبیرستان دخترانه یاس با حضور فرماندار، ریاست آموزش و پرورش، کارکنان آتش نشانی، آب و فاضلاب و مسوول ستاد بحران شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین ، در این مراسم بدیهی ریاست آموزش و پرورش ضمن تشکر و قدر دانی از دانش آموزان و مدیریت مدرسه و همکاری مسوولین مربوطه از برگزاری این مانور طی بیاناتی گفت: با توجه به این که کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد باید برای دفاع از جانمان آگهی های لازم را داشته باشیم. بدین منظور هر ساله این مانور در سراسر کشور برگزار می شود. وی در ادامه افزود: در بعضی از شهرستان ها زنگ مدرسه در چند مدرسه به صورت نمادین زده می شود اما در شهرستان خمینی شهر این زنگ در همه مدارس نواخته شده و در هر شهراز شهرستان یک مدرسه به عنوان نمونه انتخاب گردیده و این مانور در آنجا اجرا خواهد شد.
فرماندار نیز در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: کشور ما همواره در معرض پدیده ها وآسیب هاست که یکی از این پدیده ها زلزله است. ما در کشورمان در سال های گذشته شاهد این اتفاق بوده ایم و در بعضی از این زلزله ها مثل زلزله بم تعداد زیادی از هموطنان عزیز از دنیا رفتند. وظیفه ماست که در خصوص استحکام بناها اقدام کنیم.
وی در ادامه افزود : متاسفانه ما در سطح شهرستان خمینی شهر مدارسی با قدمت بالا وجود دارد که نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.
فرماندار ضمن اشاره به مانورهایی که هر ساله در سراسر کشور برگزار می شود افزود: مانوری که امروز شاهد آن بود خیلی خوب اجرا شد. باید دانش آموزان آموزش های لازم را ببینند که در موقع ضرورت بدانند که چگونه باید رفتار کنند. وی در پایان از برگزار کنندگان این مانور تشکر وقدردانی نمود.