راه اندازی گرمخانه برای کارتون خواب های خمینی شهری

ارسال در قضایی و انتظامی

جمع آوری متکدیان و راه اندازی گرمخانه برای کارتون خواب ها برای چندمین بار به یکی از موضوعات اساسی کارگروه ارتقای امور اجتماعی شهرستان تبدیل شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، با توجه به اینکه قانون، شهرداری را موظف به راه اندازی گرمخانه برای سرپناه دادن به کارتون خواب ها کرده است، معاون خدمات شهری شهرداری گفت: گرمخانه برای کارتون خواب هایی راه اندازی می شود که خمینی شهری باشند و تنها خدمتی که شهرداری می تواند به کارتون خواب های مهاجر ارائه بدهد این است که بلیط اتوبوس برایشان فراهم کرده و آنها را به شهر خودشان بازگرداند.

 مهندس صفار همچنین در رابطه با جمع آوری متکدیان گفت: شهرداری متکدیان مرد را جمع آوری کرده و به مرکز فضیلت اصفهان می فرستد اما همانطور که قبلا هم گفته شده ما به جهت اینکه نیروی خانم نداریم قادر به جمع آوری زنان متکدی نیستیم.


وی همچنین در رابطه با جمع آوری متکدیان خارجی افزود: دفتر اتباع خارجی نیز فقط صبح ها متکدیان را تحویل می گیرد و همین ما را برای جمع آوری آنها که عصر اقدام به تکدیگری می کنند، با مشکل مواجه می کند.
در ادامه ترابی رییس بهزیستی با تاکید بر اینکه این موضوع 5-4 سال است در شهرستان مطرح است، اظهار امیدواری کرد که به زودی گرمخانه راه بیفتد تا بلکه بتوان خانواده های کارتون خواب ها را هم پیدا کرده و آنها را به آغوش خانواده بازگرداند.


بر اساس همین گزارش، با توجه به حضور مهندس فخاران مسوول دبیرخانه ستاد بازسازی استان در این جلسه و ارائه توضیحاتی راجع به طرح کشوری «تقسیم کار ملی در راستای رفع آسیب های اجتماعی»، روسا و نمایندگان ادارات بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت از برگزاری کلاس های آموزشی برای خانوداده ها، دانش آموزان و فرهنگیان جوی آباد جدید به عنوان منطقه حاشیه ای خمینی شهر خبر دادند.
یزدانی رییس کمیته امداد از اسکان 23 درصد از مددجویان این نهاد در سکونتگاه های غیررسمی جوی آباد خبر داد.


بدیهی مدیر آموزش و پرورش نیز در ادامه از آمادگی تعدادی از خیّران تهرانی برای تامین هزینه های تحصیل دانش آموزان بی بضاعت خبر داد و گفت: این خیران متعهد شده اند که هزینه های تحصیل دانش آموزان بی بضاعت، بی سرپرست و البته مستعد را تا پایان تحصیلات دانشگاهی متقبل شوند.


نماینده شبکه بهداشت و درمان در ادامه با اشاره به طرح تقسیم کار ملی در راستای رفع آسیب های اجتماعی گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت که حدود 5 برنامه آن به حاشیه شهرها و ساکنان سکونتگاه های غیررسمی تعلق دارد، در واقع در این زمینه پیشتازی کرده است. وی افزود: به عنوان مثال در این یکی دوساله از حدود 15 مورد خودکشی در این منطقه پیشگیری شده است.


رییس مرکز آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان نیز گفت: در صورتی که مکانی در اختیار ما گذاشته شود آماده ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در سکونتگاه های غیررسمی هستیم. زمانی با بیان اینکه عملیات ساختمانی چنین مرکزی 900 میلیون تومان برآورده هزینه شده است، گفت: در حال حاضر 300 میلیون تومان به اجرای چنین طرحی اختصاص داده شده است اما زمین در اختیار ما نیست. راعی معاون سیاسی فرماندار در این رابطه گفت: همانطور که در جلسات پیشین نیز گفته شده هر دستگاهی که بخواهد طرحی در سکونتگاه های غیررسمی خمینی شهر به اجرا بگذارد منطقه مورد نظر را با ما در میان بگذارد تهیه زمین یا ساختمان مورد نظر از طریق خرید یا تهاتر انجام گرفته و در اختیار دستگاه مربوطه قرار می گیرد.


فرماندار در همین راستا از تخصیص 800 میلیون تومان برای اجرای طرح مذکور در محله کرتمان خبر داد. رضوانی ضمن درخواست از دستگاه های اجرایی برای اجرای هر چه فعال تر این طرح ملی در شهرستان، گفت: اجازه ندهیم این اعتبار از دست برود. وی همچنین در ادامه ضمن تشکر از عملکرد همه نهادهای دولتی در شهرستان، گفت: متاسفانه برخی افراد با استفاده از تریبون هایی زحمات ادارات شهرستان را زیرسوال می برند و بنده وظیفه خود می دانم که از عملکرد ادارات دفاع کنم. اینکه می گویند کاری انجام نمی شود واقعا درست نیست.