در سال جاری سند 80 موقوفه شهرستان صادر شده است

ارسال در قضایی و انتظامی

به مناسبت هفته وقف ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی سخنان خود را با بیان برخی از برنامه های هفته وقف شروع کرد و گردهمایی هیات امنای امامزادگان در امامزاده سید نجم الدین(ع)، نشست با روحانیون شهرستان همزمان با رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران، تشکیل کمیته یاوران وقف، برپایی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در امامزادگان و پایگاه های نمازجمعه شهرستان را از جمله این برنامه ها برشمرد.


وی به اجرای طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر، برگزاری کلاس های طرح ملی حفظ قرآن به عنوان برنامه های فرهنگی این اداره اشاره کرد و گفت: طرح ها با موفقیت و استقبال مردم اجرا شد مثلا امسال 1600 نفر در طرح ملی حفظ قرآن ثبت نام کردند و کسب 4 رتبه استانی و یک رتبه کشوری در مسابقات سراسری در کارنامه این اداره ثبت گردید.


امسال سند 80 موقوفه شهرستان صادر گردید
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درمورد فعالیت های این اداره در عرصه حقوقی گفت: با همکاری دادگستری شهرستان، شعبه 5 دادگستری پرونده های اوقافی را رسیدگی می کند. تاکنون 400 اظهارنامه برای مستاجران متخلف ارسال کرده ایم. تا امروز 7 حکم له موقوفات صادر گردیده است و در مدت خدمت بنده تاکنون حکمی علیه موقوفات صادر نشده است.
قربانی موفقیت های اداره اوقاف در عرصه ثبت را برشمرد و گفت: امسال سند 80 موقوفه شهرستان صادر گردید که بزرگترین آنها به نام «شیخ مهدی و ابوالفضل نجفی» واقع در سه راه درچه با بیش از 150 هکتار مساحت بود. همچنین طی توافق با اداره ثبت اسناد برآنیم که تمام مساجد شهرستان را نیز سنددار کنیم تا در آینده به زمین مساجد تعرض نشود و مشکلی ایجاد نگردد.


امسال تاکنون 7 مورد وقف جدید به ثبت رسیده است
تجدید اجاره ها و احیا و شناسایی از دیگر مواردی بود که رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بدان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 14 وقف جدید در شهرستان داشتیم و امسال تاکنون 7 مورد وقف جدید به ثبت رسیده و چند مورد دیگر نیز در دست اجراست و این نشانگر این است که مردم نسبت به اوقاف خوش بین شده اند.
حجت الاسلام قربانی با تکذیب اینکه پول موقوفات به بیرون از شهرستان می رود، گفت: پول موقوفات در شهرستان هزینه می شود حتی جایز نیست پول امامزاده ای در امامزاده دیگر هزینه شود. نماینده ولی فقیه بر سازمان اوقاف نظارت دارد تا مبادا پولی جابجا شود.
وی تاکید کرد: از نظر جایگاه موقوفات، شهرستان خمینی شهر جزو شهرستان های درجه 2 استان است. از نظر سازمان اوقاف تهران نیز در سه سال اخیر از نظر رتبه کاری به عنوان شهرستان برتر استان معرفی شده است.

 

ساخت زائرسرای آستان به زودی

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با تکذیب اینکه امامزاده سید محمد(ع) زیر نظر اصفهان مدیریت می شود، گفت: هم مدیریت هم امور داخلی این امامزاده زیر نظر اداره اوقاف شهرستان است و تمام نذورات آن در خود آستان هزینه می شود. وی همچنین از ساخت زائرسرای آستان با زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع در آینده نزدیک خبر داد.
قربانی در مورد ظاهر نامناسب ورودی امامزاده سید محمد(ع) نیز گفت: این در حیطه کاری اداره اوقاف نیست، جزو وظایف شهرداری خمینی شهر است و ما ضمن تشکر از شورای شهر و شهردار محترم درخواست داریم هر چه زودتر به این امر رسیدگی نمایند.