نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر

ارسال در قضایی و انتظامی

به مناسبت هفته نیروی انتظامی نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت سرهنگ خسرو احمدی با اشاره به اولویت های تعیین شده توسط رهبر انقلاب اسلامی در حوزه انتظامی گفت: اولین اولویت تعیین شده پیشگیری از وقوع جرائم و خصوصا سرقت ها بود تا مردم در مال، جان و ناموس خود احساس امنیت داشته باشند و با ارامش زندگی کنند. در همین راستا با تلاش هایی که انجام شده در شش ماهه اول امسال 12 درصدکاهش در این زمینه نسبت مدت مشابه سال گذشته داشتیم و در مجموع 15 درصد افزایش دستگیری سارق را در این بازه زمانی داشتیم.
وی با اشاره به افزایش استفاده از مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی گفت: اولویت دوم ما مبارزه با مواد مخدر است و طبق برنامه ریزی های ما و تشکیل جلسات مبارزه با مواد مخدر فرمانداری به صورت ماهانه موفق به افزایش 85 درصدی کشف مواد مخدر در 6 ماهه اول امسال شدیم و باندهای متعدد توزیع مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردیم.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ضمن اعلام کاهش 17 درصدی تصادفات فوتی در نیمه اول سال جاری از همکاری مردم در زمینه رعایت نکات ایمنی و شهردار حاج حیدری در برطرف کردن نقاط حادثه خیز شهر تشکر کرد.
سرهنگ احمدی به توصیه اکید مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با کالای قاچاق برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت : تعدادی انبار قاچاق شناسایی کردیم و با دریافت احکام قضایی آنها را ضبط کردیم.
وی از برخورد با اراذل و اوباش جهت ارتقای سطح امنیت عمومی شهرستان، افزایش کشف اسلحه و شناسایی اتباع بیگانه، جمع آوری تجهیزات دریافت از ماهواره و برخورد با افراد بدحجاب و با پوشش های نامناسب رااز دیگر اقدامات نیروی انتظامی نام برد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر به کاهش 24 درصدی جرائم خشن در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی تلاش کرده است که امنیت مراسم جشن و عزاداری به خصوص مراسم برگزار شده در لادر که جمع کثیری از مردم در آن حضور دارند را فراهم کند و امیدواریم که در ایام محرم هم تعامل خوبی با هیات های مذهبی داشته باشیم.
سرهنگ احمدی با اشاره به تعداد زیاد چایخانه ها در شهرستان افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گشت ویژه ای راه اندازی کردیم و در سال 94 تعداد 67 چایخانه غیرمجاز بسته شد و بیش از 3500 قلیان جمع آوری گردید. همچنین در 6 ماهه اول امسال 30 چایخانه تعطیل شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای جمع آوری متکدیان گفت: در قانون، جمع آوری متکدیان وظیفه شهرداری هاست و ما همکاری خوبی با شهرداری داشتیم و بعضا خودمان مستقیم وارد عمل شدیم. تعداد زیادی از آنها با پیگیری هایی که فرماندار محترم و رییس اداره بهزیستی شهرستان داشتند دستگیر و به مراکز نگهداری اصفهان تحویل شده اند ولی متاسفانه چون در شهرستان مکان لازم جهت نگهداری آنان وجود ندارد پس از چند روز بر می گردند و دوباره شروع به تکدی گری می کنند. به هر حال ما آمادگی همکاری با شهرداری در این زمینه را داریم.
سرهنگ احمدی همچنین اعلام کرد: با تقویت واحدهای گشتی طرحی انضباطی جهت ایجاد امنیت برای دانش آموزان سطح شهرستان در نظر گرفته ایم که صبح ها از ساعت 7 الی 8 و ظهرها از ساعت 12 الی 13 اجرا می شود.
وی با بیان این که با تعدادی از باغ تالارهای متخلف برخورد شده و برخی نیز بسته شده اند افزود: برای جلوگیری از ترقه زنی با افزایش همکاران در میادین و خیابانهای اصلی تعداد زیادی از افرادی که مرتکب این جرم می شدند را دستگیر و حدود 10 الی 15 کیلوگرم ترقه ضبط شد. همچنین مالکین تعداد زیادی از خودروهایی که ترقه زنی می کردند احضار و خودروی انها یک هفته به پارکینگ منتقل و به دادسرا احضارشدند تا با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر به برخورد با دوچرخه سواری بانوان تاکید کرد و گفت: هدف ما در مرحله اول حل مشکل با تذکر است ولی اگر جایی لجبازی ببینیم حتما نسبت به توقیف دوچرخه خانم ها اقدام خواهیم کرد.
سرهنگ احمدی ضمن بیان این که زمان پایان کار هیات هادر ایام محرم ساعت 23 به آن ها اعلام شده است افزود: اگر قرار باشد که این زمان ادامه پیدا کند باید مراسم داخل مسجد باشد و مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد. وی تاکید کرد در این ایام در خصوص تردد ها نیز پوشش انتظامی، ترافیکی و امنیتی مناسب را ایجاد می کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ساختمان راهنمایی و رانندگی در شهرستان گفت: ما در شهرستان خمینی شهر راهنمایی رانندگی داریم اما زمینی در قسمت منظریه به ما واگذار شده که هر موقع ضرورت داشت نسبت به احداث آن اقدام خواهیم نمود. در درچه نیز اگر شهردار محترم این شهر مکانی را در نظر بگیرند نسبت به تجهیز آن اقدام خواهیم نمود.
فرماند انتظامی شهرستان همچنین اعلام که در رابطه با قمه زنی برابر تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین شهرستان اقدام خواهد شد.
وی پلیس فتا را در طول دو سالی که از زمان تشکیلش می گذرد در زمینه کشف جرائم نوپدید به خصوص جرائم رایانه ای موفق دانست و گفت: حدود 80 درصد از مجموع پرونده هایی که مردم خواستار پیگیری آن بوده اند به نتیجه رسیده است.