تاکید بر شرکت در سرشماری نفوس و مسکن 1395 به روش اینترنتی

ارسال در قضایی و انتظامی

باید مشارکت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 را بالا ببریم. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین مسوول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان ضمن اعلام این خبر افزود: از آنجا که آمار باسوادان در شهرستان خمینی شهر بالاست و از طرفی نیز ضریب شهرنشینی در این شهرستان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است در نتیجه انتظار می رود 40 درصد از جمعیت این شهرستان در طرح اینترنتی سرشماری شرکت کنند. عامری توضیح داد: در این طرح که از 3 مهر آغاز شده و تا 24مهر ادامه می یابد، پس از ورود به سامانه موردنظر و ثبت اینترنتی اطلاعات خانوار شامل نام اعضا، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، وضعیت اشتغال و... یک کد رهگیری ویژه این خانوار ارائه می شود که باید به مامور سرشماری که با تبلت، کارت، جلیقه و کیف آرم دار به در خانه مراجعه می کند، ارائه گردد.


در ادامه این جلسه که با حضور مسوولان ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، معاون فنی ستاد سرشماری شهرستان نیز گفت: از آنجا که مراجعه به درب منازل این طرح از روز 25 مهرماه مصادف با ایام عزاداری برای سید الشهدا (ع) آغاز می شود و امکان غیبت خانواده در زمان مراجعه مامور سرشماری وجود دارد لذا از خانواده ها درخواست داریم که به شکل اینترنتی در این طرح شرکت کنند. پیرعلی افزود: خانوارها از محرمانه ماندن اطلاعات شان مطمئن باشند و بدانند این اطلاعات در اختیار هیچ شخص حقیقی و حقوقی قرار نخواهد گرفت. وی تاکید کرد: ارائه اطلاعات واقعی موجب قطعی یارانه هیچکس نمی شود.


معاون فنی ستاد سرشماری شهرستان افزود: همه کسانی که بر سر یک سفره غذا می خورند یعنی هم خرج هستند و در یک مکان زندگی می کنند یک خانواده را تشکیل می دهند. پیرعلی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف عمده ما از اجرای طرح سرشماری دست یافتن به نرخ رشد مهاجرت از روستا به شهر و از شهر به روستاست گفت: حتی اگر یک نفر دانشجو از شهری دیگر با هدف تحصیل به خمینی شهر آمده و با شما زندگی می کند در این سرشماری عضوی از خانواده شما به حساب می آید نه خانواده واقعی اش.


وی تاکید کرد: خانواده هایی که می خواهند به صورت حضوری و نه اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن 95 شرکت کنند، از روز 25 مهرماه شناسنامه های اعضای خانوداه را در دسترس بگذارند تا مامور سرشماری که به در خانه مراجعه می کند، معطل نماند.