اشتغال راهکار مناسب برای بازگرداندن بهبودیافتگان به جامعه

ارسال در قضایی و انتظامی

چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شهرکی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان در فرمانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، فرماندار در ابتدای این جلسه که با موضوع اشتغال معتادان بهبود یافته و با حضور مسوولان شهرستان تشکیل شد، با بیان اینکه خمینی شهر به دلیل نزدیکی با مرکز استان و مهاجر پذیر بودن در زمینه مواد مخدر مشکلات خاص خودش را دارد، گفت: حرکت های خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان صورت گرفته و شاهد کشفیات بسیاری بوده ایم. رضوانی در ادامه از مهندس شهرکی خواست که در زمینه فراهم کردن شرایط اشتغال برای معتادان بهبود یافته دست شهر را بگیرد.
در ادامه جلسه مسوول شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال راهکار مناسبی برای بازگرداندن بهبودیافتگان به جامعه است، عدم اعتماد کارفرمایان به این قشر را یکی از موانع به کارگیری این راهکار دانست.


اصغری در ادامه با بیان اینکه برخی از بهبودیافتگان مهارت دارند اما گواهی مهارت ندارند و برخی از مجوز اصناف برخوردار نیستند، از مسوولان حاضر در جلسه خواست تا راه اشتغال به کار این قشر از جامعه را تسهیل کنند. وی با بیان اینکه شرایط ضمانتی معتادان بهبودیافته برای دریافت وام سخت است از مهندس شهرکی خواست تا برای آن دسته از بهبودیافتگانی که مستمری بگیر کمیته امداد یا بهزیستی هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شود.


فرمانده نیروی انتظایم در این جلسه گفت: اگر سوپیشینه بهبودیافتگان تنها اعتیادشان باشد منعی برای صدور پروانه کسب نداریم. سرهنگ احمدی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد کارتون خواب های زن و مرد در حاشیه شهر رو به افزایش است، گفت: معتادانی که از خانواده هایشان طرد می شوند به حاشیه شهر و کارتون خوابی رو می آورند. وی با بیان اینکه وقتی این معتادان پس از دستگیری تحویل کمپ ها می شوند نهایتا پس از 10 روز به جامعه بازگشته و دوباره به کارتون خوابی رو می آورند، گفت: باید مکانی به این منظور در نظر گرفته شود تا اینگونه معتادان را روانه آن مرکز کنیم.