دوره های تخصصی آموزش پیش بیمارستانی در هلال احمر برگزار شد

ارسال در آموزش

دوره آموزش پیش بیمارستانی به همت جمعیت هلال احمر شهرستان در یک دوره 40 ساعته برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، داوطلبان در این دوره مهارت های لازم و کافی را در خصوص احیای قلبی ریوی، حمل مصدوم، تزریقات و... می بینند.


به گفته رییس جمعیت هلال احمر خمینی شهر داوطلبان پس از طی کردن دوره های اولیه امداد و نجات مقدماتی به مدت 35 ساعت و دوره های تکمیلی به مدت 80ساعت و کسب نمره قبولی در آزمون این دوره ها می توانند در دوره تخصصی آموزش پیش بیمارستانی شرکت نمایند. دکتر محقق افزود: این دوره خود پیش نیاز دوره های تخصصی دیگر که شامل اسکان اضطراری، تغذیه در بحران، حمایت روانی در حوادث غیرمترقبه و...است، می باشد.


وی افزود: شرط حضور در کلاس ها برای تمامی اقشار یکسان است وهمه افراد جامعه حتی کسانی که سواد کافی ندارند می توانند در دوره های مقدماتی شرکت کنند البته برای شرکت در دوره های آموزشی 80 ساعته حداقل داشتن دیپلم لازم است.


رییس جمعیت هلال احمر خمینی شهر افزود: هر سه ماه یکبار بر اساس تقسیم بندی هایی که از طرف استان برای برگزاری این دوره ها ابلاغ می شود، اقدام می کنیم. این کلاس ها با مربیگری افراد خبره و در ظرفیت های 30 نفره تشکیل می شود و شامل آموزش های نظری و عملی می باشد. ناگفته نماند که جمعیت هلال احمر در طول سال نیز اقدام به برگزاری کلاس های فرهنگی وهنری می کند که با استقبال خوب شهروندان مواجه می شود.


محقق با تاکید بر اینکه خمینی شهرقابلیت تربیت نیروهای داوطلب و تخصصی را دارد، گفت: شهرستان ما تنها شهرستان استان است که توانسته بانوان توانمند و متعهدی را برای امداد جاده ای آماده کند.


وی مهم ترین هدف جمعیت هلال احمر را «آموزش» می داند و می گوید: آموزش مبنای امداد ونجات است و شعار سازمان نیز بدین گونه است که درهر خانواده حداقل یک امداد گر حضور داشته باشد.