نحوه اطلاع رسانی در صورت تعطیلی مدارس

ارسال در آموزش

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر تنها منبع معتبر در خصوص اعلام تعطیلی مدارس پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش خمینی شهر به نشانی:
http://cms.medu.ir/1766 و صدا و سیمای مرکز اصفهان می باشد.

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر خبر تعطیلی مدارس اصفهان در دو روز پایانی این هفته به دلیل آلودگی هوا در شبکه اجتماعی منتشر شد.

 

در این اخبار، اعلام شده بود که به علت آلودگی شدید هوا و پدیده وارونگی، تمام مراکز آموزشی اصفهان و اطراف آن از جمله زرین شهر، فولادشهر، مبارکه، شاهین شهر، خوراشگان، بهارستان، سگزی، نجف آباد، شهرستان های برخوار، خمینی شهر و فلاورجان دو روز پایانی این هفته تعطیل است.

 

گرچه وجود شایعات در جامعه ما موضوع جدیدی نیست اما اکنون انتشار این نوع اخبار با وجود شبکه های اجتماعی سریع تر و فراگیرتر شده است.

 

در این شرایط همانگونه که تجربه نشان داده است؛ روش های منفعلانه و تقابل با پدیده شبکه های اجتماعی نه تنها کارساز نیست بلکه ممکن است به پیچیده تر شدن این شبکه ها کمک کند به همین دلیل بسیاری از کارشناسان معتقدند که مسوولان نیز باید همگام با عموم در عرصه استفاده و همراهی با تکنولوژی های نوین وارد شوند و ضمن ارائه اخبار مورد نیاز جامعه از جریان های خبری درست و نادرست شبکه های اجتماعی مطلع و از این ابزار برای اطلاع رسانی صحیح و موثر استفاده کنند.


این شبکه ها می توانند به عنوان ابزار دریافت اطلاعات از متن جامعه و خبر رسانی موثر و مفید به مردم مورد استفاده قرار گیرند و اگرچه در برگیرنده مجموعه ای از مطالب با اهداف و کارکردهای متفاوت هستند اما در صورت تحلیل محتوا و مطالعه علمی می توانند در شناخت مخاطبان و نیاز سنجی لایه های اجتماع نقشی مهم و موثر داشته باشند.