دیدگاه آیت الله وحید خراسانی در خصوص شخصیت مقام معظم رهبری

ارسال در آموزش

bame_sabz1در جریان سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم برخی جریانها تلاش کردند برخی مراجع از جمله آیت الله وحیدخراسانی را منتقد نسبت به نظام جلوه دهند. این در حالی بود که آیت الله وحید، فرزندان خود را برای دیدار و ابلاغ سلام به خدمت مقام معظم رهبری در ایام اقامت ایشان در شهر مقدس قم فرستاد.در زمینه دیدگاههای آیت الله وحید نسبت به مقام معظمسایت جهان نیوز خبری منتشر کرد که خواندنی است.

سایت جهان نیوز خبری منتشر کرد که خواندنی است. این سایت چنین نوشت:
* هنگامي كه آيت الله آملي لاريجاني براي مشورت به خدمت آيت الله وحيد خراساني رسيده بودند تا نظرات ايشان را در خصوص پست رياست قوه قضاييه جويا شوند ايشان فرمودند به هرطريق كه مي توانيد اين سيد را كمك دهيد ايشان تنها است اگر شما او را كمك نكند پس چه كسي به ايشان ياري رساند.
* روزي يكي از طلبه ها خدمت آقاي وحيد خراساني مي رود و از اوضاع و احوال كشور گلايه مي كند و ايشان خطاب به اين طلبه جوان مي گويند آيا من مي توانم كشور را اداره كنم؟ اين طلبه جوان بعد از مدتي تفكر مي گويد: خير شما نمي توانيد اين كشور را اداره كنيد. آيت الله وحيد مي گويند چه كسي بهتر از آیت الله خامنه ای مي تواند اين كشور را اداره كند.
* آیت‌الله محمد مهدی شب‌زنده‌دار نيز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمایت آیت‌الله وحید خراسانی از مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله العظمی وحید خراسانی که ما بیست و چند سال خدمت ایشان مشرف می‌شدیم و تلمذ کردیم، چند بار در جلسات مختلف فرمودند «کارهای آقای خامنه‌ای بر‌اساس موازین است».
وی ادامه داد: یعنی ایشان ضوابط شرعی را مراعات می‌کنند و اصل در این است که هوا و هوس ندارند و وقتی تشخیص می‌دهند که این حکم، حکم خداست به آن عمل می‌کنند و این یک شهادت بزرگی است.