یاردوستی: عملیات ضربتی مبارزه با مواد مخدر ادامه می یابد

ارسال در آموزش

amaliyatاقدام نیروی انتظامی شهرستان در اجرای عملیات پاکسازی یکی از محلات از لوث فروشندگان مواد مخدر و انتشار گزارش آن در شماره قبل فرصت، بازتابهای گسترده ای به همراه داشت.از مهمترین این بازتابها، تشکر اهالی این محل از اقدام نیروی انتظامی و نیز درخواست اهالی برخی دیگر از محلات برای اقدام مشابه این نیرو بود.


در همین زمینه، تعدادی از معتمدین و اهالی منطقه پاکسازی شده با امضای طوماری خطاب به شورای تأمین، ضمن تقدیر از اقدام نیروی انتظامی و حمایت اعضای شورای تأمین و به خصوص دادستان شهرستان، خواستار تداوم و استمرار برخورد با فروشندگان مواد در این منطقه شدند. استقرار یک کیوسک سیار در منطقه و تأمین امنیت مدارس اطراف از جمله درخواستهای دیگر اهالی بود.
از سوی دیگر، تعداد زیادی از مردم شهرستان از دیگر محلات نیز با تماس با دفتر نشریه فرصت ضمن اعلام شیوع خرده فروشی مواد مخدر در بعضی از محلات از فرصت خواستند از این امر گزارش تهیه کند. فرصت آمادگی دارد از محلات مزبور گزارشهای مستند تهیه نماید.
تداوم برخورد

طرح پاکسازی نقاط آلوده از لوث خرده‌فروشان مواد مخدر و حمل‌کنندگان سلاح‌های سرد در سطح شهرستان تداوم خواهد داشت. سرهنگ حسن یاردوستی در گفتگو بافرصت با بیان این مطلب افزود: طی روزهای گذشته کارکنان انتظامی شهرستان با انجام یکسری عملیات که طرح شناسایی افراد و مکان‌های محل اجرای آن از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود موفق به کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی مواد مخدر، مشروبات الکلی و سلاح سرد شدند.
وی در ادامه بیان داشت: نیروی انتظامی شهرستان در راستای حفاظت و صیانت از حقوق شهروندی، برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر و اراذل  و اوباش و حمل‌کنندگان سلاح‌های سرد را در دستور کار خود قرار داده و با همکاری تنگاتنگ قوه قضاییه اقدامات و برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای تحقق بخشیدن به ایجاد شهری امن تدارك دیده است.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: شهروندان باید بدانند امنیت یک مقوله همگانی است یعنی همه  باید دست به دست هم بدهيم تا امنیت در شهر برقرار شود و لذا از همه شهروندان خمینی‌شهری تقاضا مي‌كنيم هرگونه اخبار یا اطلاعاتی از تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی و یا هر موضوعی که ‌باعث از بین رفتن نظم و امنیت می‌گردد را با شماره تلفن مرکز فوریت پلیسي 110 اطلاع دهند.

نیروی انتظامی شهرستان برخورد قاطع با فروشندگان موادمخدر واراذل و اوباش و حمل کنندگان سلاح های سرد را در دستور کار خود قرار داده و با همکارش تنگاتنگ قوه قضائیه اقدامات و برنامه های ویژه ای را در راستای تحقق بخشیدن به ایجاد شهری امن تدارک دیده است.

سرهنگ یاردوستی در ادامه به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در برخی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان امر در سطح شهرستان تدابیر متعددی در راستای کاهش جرائم و حوادث رانندگی اتخاذ شده که مهمترین آن نصب دوربین‌های کنترل سرعت در برخی از نقاط حادثه‌خیز سطح شهرستان است. وي در خاتمه به طرح جمع‌آوری تجهیزات دریافت از ماهواره در نقاط مختلف شهر اشاره نمود وگفت: در این راستا تعداد 60 عدد دیش و 90 دستگاه ال‌ان‌بی جمع‌آوری گردید. 

تشدید مجازات مجرمان مواد مخدر در قانون جدید

در شماره گذشته گزارش مبسوطي از عمليات ضربتي نيروي انتظامي شهرستان در دستگيري خرده‌فروشان مواد مخدر در يكي از محلات منتشر ساختيم كه بازتاب گسترده‌اي به همراه داشت. اما مسلماً دستگيري اين افراد تنها بخش كوچكي از ماجراست و مهم‌تر از دستگيري، محاكمه و مجازات اين افراد است تا عبرت سايرين گردند. بي‌ترديد، مجازات نامتناسب با جرم، نه تنها اثر مثبتي بر جاي نخواهد گذاشت بلكه موجب جري‌تر شدن موادفروشان ديگر خواهد شد. در همين زمينه، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه برای برخورد با شبکه‌های اصلی و خرده فروشان مواد مخدر با مشکل کمبود جا در زندانها مواجهیم گفت: پلیس مواد مخدر آمادگی دارد 30 تا 40 هزار نفر از مواد فروشان خرد را به اردوگاههای کار اجباری بفرستد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سردار حسین‌آبادی با اشاره به قانون جدید مبارزه با مواد مخدر گفت: با تصویب این قانون برخوردهای جدی‌تری با قاچاقچیان مواد مخدر انجام می‌شود به نحوی که یکی از موضوعات مطرح شده در قانون جدید کنترل محموله‌ها برای مبارزه بین‌المللی با مواد مخدر است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از دیگر موضوعات مطرح شده در قانون جدید مبارزه با مواد مخدر این است که اگر کسی محکوم به قاچاق مواد مخدر باشد تا 5 سال برای وی گذرنامه صادر نمی‌شود.
وی با اشاره به برخوردهای با شبکه‌های اصلی و خرده فروشان موارد مخدر گفت: برخورد با این افراد از جمله برنامه‌ای اصلی پلیس است ولی یکی از مشکلات اساسی در برخورد با این افراد کمبود جا در زندانها است. به طوری که سازمان زندانها اعلام کرده ظرفیت زندانهای کشور 204 هزار نفر است.
سردار حسین‌آبادی گفت: درخواست‌های مردمی برای جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر بسیار زیاد است اما پلیس برای نگهداری این افراد پس از دستگیری با مشکل مواجه است بر همین اساس جلسه‌ای با ستاد مواد مخدر، سازمان زندانها و دستگاه‌های قضائی برگزار شده تا اردوگاه‌هایی را در کلانشهرها برای نگهداری این افراد ایجاد کنیم.
وی با اشاره به لغو مرخصی زندانیان گفت: در گذشته شاهد این بودیم که افرادی با یک تن مواد مخدر دستگیر می‌شدند اما پس از زندانی شدن مرخصی گرفته و سپس از زندان فرار می‌کردند. بر همین اساس در یک سال گذشته طی اقدامی هماهنگ از دادن مرخصی به زندانیان مواد مخدر جلوگیری شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: پلیس مواد مخدر اعلام آمادگی کرده تا 30 تا 40 هزار نفر از موادفروشان خرده دستگیر شده را به اردوگاه‌های کار اجباری بفرستد که این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
وی با اشاره به معتادان بدون مکان گفت: پلیس مسئولیتی در قبال  درمان اعتیاد ندارد و مراکز درمانی مسئول نگهداری از این افراد هستند و پلیس تنها موظف است معتادان را مجبور به مراجعه به مراکز درمانی کند.
وی گفت: پلیس معتادانی را که مزاحمتی برای خانواده‌ها ایجاد کنند، با اخذ حکم قضائی و کسب اجازه از خانواده به اردوگاه‌های کار اعزام می‌کند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: برای صدور کارت هوشمند اعتیاد در سال جاری اقدامات اولیه انجام شده است.