مراسم جشن تکلیف دختران برگزار شد

ارسال در آموزش

جشن تکلیف بیش از دو هزار و 500 دختر 9 ساله خمینی شهری طی چند روز در باغ تالارشادی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در دومین روز از این مراسم که 20 دی ماه برگزار شد، بعد از اقامه نماز جماعت برنامه های شادی با محوریت جشن تکلیف با تلاش مسئولان آموزش و پرورش به اجرا درآمد.


رئیس آموزش و پرورش طی سخنانی ضمن تبریک به دانش آموزان برای رسیدن به سن تکلیف گفت: در طول زندگی هرکس چند روز مهم وجود دارد مثل روز تولد، سن تکلیف، ازدواج و در نهایت پایان زندگی.

IMG 4052
بدیهی با تاکید براینکه پس از رسیدن به سن تکلیف باید برای انجام واجبات دین تلاش کنیم، دانش آموزان را به نیکی به پدر و مادر در درجه اول و سپس احترام به معلم توصیه کرد.
کارشناس گسترش فرهنگ نماز و عترت شهرستان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: باغ تالار شادی به مدت چهار روز به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.


کریمیان همچنین افزود: قبل از برگزاری مراسم عکس های گروهی از دانش آموزان گرفته می شود و اقامه نماز جماعت آغازگر مراسم است. سپس امام جماعت در مورد تکلیف شدن و وظایفی که از این پس متوجه هر انسانی می شود، سخنرانی می کند.


وی گفت: در ادامه برنامه های شادی به اجرا درآمده و در هر نوبت یکی از مسوولان شهرستان دختران مکلف را در این مراسم همراهی می کند. طواف نمادین کعبه و لبیک گفتن دانش آموزان از برنامه های دیگری است که در ادامه اجرا می شود.

IMG 4040
کارشناس گسترش فرهنگ نماز و عترت گفت: در این مراسم بسته های حجاب شامل چادر نماز، سجاده و کیف به همراه یک کتاب به دانش آموزان اهدا شده و از آنها پذیرایی نیز
می شود.


گفتنی است در این مراسم مدیریت برنامه ریزی آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی و امور پرورشی و روابط عمومی آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.